Negro Street Dancers (1896)
장르 : 코미디, 다큐멘터리
상영시간 : 1분
연출 : Charles Moisson
시놉시스
Five black and white minstrels dancing and playing musical instruments in Rupert Street, London.
A social worker is coming to Gru's house to check if it's suitable for children. Margo, Edith, Agnes and the Minions must take care of the situation.
17세기 중엽의 프랑스. 작지만 낙천적인 미키, 어리석지만 착한 심성의 구피, 겁쟁이 도날드는 왕궁 문지기로 일하고 있다. 미키의 꿈은 총사대의 대원이 되는 것. 하지만, 일개 문지기가 총사대의 대원이 되기란 낙타가 바늘 구멍을 통과하는 것 만큼이나 불가능한 일이고, 친구들마저도 그의 꿈이 허황되다고 웃어넘긴다. 그런데 그 꿈같은 기회가 찾아왔다. 총사대장인 피트가 미키와 구피, 도날드에게 미니 공주의 호위를 맡긴 것이다. 사실 이것은 피트 대장의 음모였다. 황실의 먼 친척뻘되는 피트는 왕실의 후계자인 미니 공주로부터 왕위를 빼앗을 음모를 꾸미고 있었으며 자기보다 왕위 계승 서열이 앞선 친척 27명은 이미 모두 은밀하게 죽여버린 터였다. 이제 왕위까지 단 하나 남은 장애물, 미니 공주를 손쉽게 처리하기 위해 피트 대장은 어리버리해 보이는 세 명의 문지기를 미니 공주의 호위로 임명한 것이다. 그러나 피트 대장은 미키와 구피, 도날드의 능력을 과소평가했다. 그들은 실수 투성이처럼 보이면서도 미니 공주를 납치하려는 모든 음모를 무산시켜버리고, 그 과정을 통해서 팀웍의 진정한 의미를 깨닫게 된다. 화가 머리끝까지 난 피트는 미키를 납치하고, 미니 공주를 암살하기 위한 마지막 음모를 꾸미는데...
Goofy's in the driver's seat, Mickey's in the kitchen, and Donald's in bed in Mickey's high-tech house trailer. When Goofy comes back to eat breakfast, leaving the car on autopilot, it takes them onto a dangerous closed mountain road. When Goofy realizes this, he accidentally unhooks the trailer, sending it on a perilous route. They come very close to disaster several times, while the oblivious Goofy drives on and hooks back up to them.
미친 듯이 웃을 시간이 왔다. 미키, 구피, 도날드가 거칠게 돌아가는 톱니바퀴, 뒤틀린 스프링, 귀청이 찢어질 듯한 종소리, 잠든 황새와 맞서 싸운다.
산업의 기계화와 대공황이 맞물려 힘든 시절, 공장의 컨베이어 벨트 위에서 하루 종일 나사못 조이는 일을 하는 찰리. 찰리는 반복되는 작업에 착란 현상을 일으키고, 눈에 보이는 모든 것을 조여버리는 강박 관념에 빠지고 만다. 그는 급기야 정신 병원에 가게 되고, 거리를 방황하다 시위 군중에 휩쓸려 감옥살이까지 하게 된다. 몇 년 후 감옥에서 풀려난 찰리는 부모를 잃고 고아가 된 한소녀를 만난다. 그녀의 도움으로 카페에서 일하게 되고 서로를 의지하며 새로운 희망을 가진다. 둘은 행복하고 단란한 가정을 꿈꾸며 일자리를 찾아 헤매지만 매번 다시 거리로 내몰리고 마는데...
A janitor at a bank is in love with a secretary and dreams that she has fallen in love with him too.
The Tramp gets drunk in a hotel lobby and causes some misunderstandings between Mabel and her lover.
220 million years ago dinosaurs were beginning their domination of Earth. But another group of reptiles was about to make an extraordinary leap: pterosaurs were taking control of the skies. The story of how and why these mysterious creatures took to the air is more fantastical than any fiction. In Flying Monsters 3D, Sir David Attenborough the world’s leading naturalist, sets out to uncover the truth about the enigmatic pterosaurs, whose wingspans of up to 40 feet were equal to that of a modern day jet plane.
크노크라는 괴상한 노인의 부동산 중개소 직원인 후터는 비스보르크라는 한 소도시에 그의 부인 엘렌과 살고 있었다. 어느날 크노크는 비스보르크에 집을 한 채 사겠다는 오를록 백작의 편지를 받고 후터를 백작의 성으로 급히 보낸다. 후터는 자신이 오랫동안 집을 비우는 것을 슬퍼하는 부인을 친구인 하딩의 집에 머무르게 하고 백작의 성을 향해 떠난다. 길을 가다 어느 덧 해가 저물어 한 여관에 머무르게 된 후터는 우연히 조그마한 책자를 발견한다. 책에는 흡혈귀에 대한 섬뜩한 이야기가 씌여 있다. 이 영화의 사이 사이에는 훗날 비스보르크에서 일어날 일을 예언이라도 하는 듯한 내용이 삽입되어 있다. 다음날 다시 백작의 성을 향해 길을 가던 도중 고갯길에 다다르자 공포감을 느낀 짐꾼들은 더 이상 가기를 거부하고 후터는 할 수 없이 혼자서 길을 떠난다. 그런데 이때 어디선가 기괴한 인상의 마부가 홀연히 나타나 후터를 목적지인 오를록 백작의 성까지 눈깜짝할 사이에 데려다 준다. 성에 도착한 후, 어딘지 섬뜩한 느낌을 주는 오를록 백작을 만나 후터는 식사대접을 받고 하룻밤을 지낸다. 다음날 목에 무언가 물린 자국이 난 것을 발견하지만 후터는 모기에게 물린 것으로 간주해 버린다. 다시 오를록 백작과 만나 집에 대한 매매 이야기를 하는 도중 우연히 백작은 후터의 부인 엘렌의 사진을 보게된다. "당신 부인의 목이 참 아름답군요"라면서 백작은 의미심장한 표정으로 후터의 바로 맞은편에 있는 집을 사겠다고 한다. 이날밤 후터는 자신의 방으로 침투해 들어오려는 혼령을 만나게 되고 혼비백산하여 지하실로 내려가게 되는데, 지하실에 놓인 관속에서 죽은 시체와 같이 누워있는 오를록 백작이 눈을 뜨고 후터를 향해 일어선다. 완전히 공포에 사로잡힌 후터는 자신이 성에 갇힌 사실을 인식하고 어떻게든 성을 빠져 나갈 궁리를 한다.
Walking along with his bulldog, Charlie finds a "good luck" horseshoe just as he passes a training camp advertising for a boxing partner "who can take a beating." After watching others lose, Charlie puts the horseshoe in his glove and wins. The trainer prepares Charlie to fight the world champion. A gambler wants Charlie to throw the fight. He and the trainer's daughter fall in love.
흑백과 컬러, 2D와 3D를 조화롭게 넘나드는 는 디즈니의 혁신적인 도전과 동시에 디즈니 스튜디오의 첫 애니메이션 단편인 ‘미키마우스’ 시리즈를 향한 존경을 표하는 작품.
아카데미 상을 받은 이 단편에서, 아기 돼지 삼 형제는 각자의 집을 짓는다. 하나는 짚으로, 하나는 나무로, 하나는 늑대를 막을 수 있는 벽돌로. 커다란 나쁜 늑대가 찾아와 초가집과 나무집을 불어 날려 버린다. 세 마리의 돼지들은 현실적인 돼지의 벽돌집으로 피신하고, 늑대는 벽돌 집을 불어 무너뜨리지 못한다.
Mia recounts her most intimate confessions, uncensored, in her first approach to a totally new world of domination and submission.
특별한 날이 없다고? 트롤 여왕 파피는 문득 깨닫는다. 트롤은 매일이 새로운데, 버겐은 매일이 똑같다는 사실! 버겐을 위한 홀리데이 만들기 대작전은 그렇게 시작됐다.
A very old woman wants to have dinner with her friends. As they are all dead, the butler has to play the role of every guest.
세상에 둘도 없는 친구이자 가족인 강아지 ‘스파키’를 사고로 잃은 천재 과학소년 ‘빅터 프랑켄슈타인’은 우연히 수업 시간에 전기 쇼크로 개구리를 되살리는 실험을 본 후, ‘스파키’를 되살리기 위한 비밀 작전에 돌입한다. 비바람이 몰아치던 날, 무덤 속 ‘스파키’는 ‘빅터’의 간절한 소원대로 백만 볼트의 전기 충격을 받은 후 다시 숨 쉬기 시작한다. 문제는 단 하나, ‘스파키’가 더 이상 예전의 모습이 아닌 온 몸에 꿰맨 자국과 철심이 박힌 채 되살아났다는 것! 사상초유의 부활견 ‘스파키’의 존재를 알게 된 ‘빅터’의 악동 친구들은 같은 방식으로 마을 곳곳에 잠들어 있던 친구들을 깨우기에 이르는데...
Margo, Edith, and Agnes spot an ice cream truck. The three of them go after the truck but Agnes falls as she attempts to pedal to the truck. The Minions, seeing her so upset by this, decide to build her a unicorn-themed motorcycle. Agnes goes for a little ride around town.
A Minion, seeing many owners walk their dogs, wants a puppy of his own. He tries to leash a ladybug but fails. Luckily, a UFO that sweeps away the ladybug somehow agrees to become a Puppy.
Susan Murphy (a.k.a. Ginormica) and the Monsters are now working with the US government as special ops. So when an alien presence is detected in Susan's hometown of Modesto, California -- right before Halloween -- the team is dispatched to investigate. Everything appears normal, right down to the jack-o-lanterns peering out from every doorstep and windowsill. But when Halloween arrives, those innocent-looking carved pumpkins reveal themselves for what they really are mutant aliens. The altered pumpkins then start to implement their fiendish plan to take over Earth. The Monsters are there to combat the mutant gourds and try to smash their wicked scheme!
시게이트 감옥에 수감된 트레버 슬래터리에게 잭슨 노리스란 기자가 인터뷰를 하게 된다. 트레버는 전세계적으로나 감옥 안에서나 유명인사가 되어서 나름 편하게 수감 생활을 한다. 자기 취향대로 꾸민 커다란 독실이 따로 있고, 죄수 중 덩치 큰 흑인 허먼이 그의 집사 노릇을 하면서 돌봐주며, 그를 추종하는 죄수들도 적잖게 있어 다른 죄수들이 함부로 그를 넘보지 못한다. 추종자들이 트레버에게 만다린 목소리를 내달라는 부탁을 하자, 빼는 척 하면서 결국 부탁을 들어주어 다시 만다린 연기를 보여주기도 하는데...
Cunard Vessel at Liverpool
Railroad from Georgetown to Silver Plume, Colorado.
The hen house occupies the entire left foreground of the picture, running back to the nearby road. The main foreground is filled with tall grass swept by the wind, the naturalness of which effect is remarkable. A thief appears 'round the corner, carrying a tattered sack. He suspiciously approaches the window, from which two fowl are handed to him by a black confederat, who himself suddenly appears at the window, falling out head first but clinging tenaciously to a fluttering white bird.
While the crowd slowly moves forward, a company of guards and the Imperial dais enter the church.
A great feature of the Pan-American Exposition, as unanimously conceded by all visitors, was the electric illumination of the Exposition grounds at night. After a great deal of experimenting and patience, we succeeded in securing an excellent picture of the buildings at the Pan-American as they appeared when lighted up at night.
A well-dressed, middle-aged man is enjoying a drink at a table with a pretty young woman. He flirts with her, and she seems not to mind his attentions. But is it all too good to be true?
An old proprietor is startled and haunted by the strange happenings inside his curiosity shop.
Firefighters ring for help, and here comes the ladder cart; they hitch a horse to it. A second horse-drawn truck joins the first, and they head down the street to a house fire. Inside a man sleeps, he awakes amidst flames and throws himself back on the bed. In comes a firefighter, hosing down the blaze. He carries out the victim, down a ladder to safety. Other firefighters enter the house to save belongings, and out comes one with a baby. The saved man rejoices, but it's not over yet.
A satire on the way that audiences unaccustomed to the cinema didn't know how to react to the moving images on a screen - in this film, an unsophisticated (and stereotypical) country yokel is alternately baffled and terrified, in the latter case by the apparent approach of a steam train.
A convicted criminal dreams about his past the night before his execution.
At the beginning of the scene Romeo in his gondola sings to Juliet a sentimental song, then goes away. Hardly has he departed when the colonnade falls to pieces, disclosing the devil. Juliet, frightened, runs to the window and calls Romeo. The latter attempts to enter and protect his fiancée, but at a gesture from the devil the window is instantly covered with a grating and Romeo makes frantic efforts to break it. The devil begins to dance a wild dance before Juliet, who is beside herself from terror. The devil gradually becomes the size of a giant (a novel effect). Juliet implores the statue of Madonna, which becomes animated, descends from its pedestal, and stretching out its arms orders the devil to disappear. (Méliès Catalog)
시게이트 감옥에 수감된 트레버 슬래터리에게 잭슨 노리스란 기자가 인터뷰를 하게 된다. 트레버는 전세계적으로나 감옥 안에서나 유명인사가 되어서 나름 편하게 수감 생활을 한다. 자기 취향대로 꾸민 커다란 독실이 따로 있고, 죄수 중 덩치 큰 흑인 허먼이 그의 집사 노릇을 하면서 돌봐주며, 그를 추종하는 죄수들도 적잖게 있어 다른 죄수들이 함부로 그를 넘보지 못한다. 추종자들이 트레버에게 만다린 목소리를 내달라는 부탁을 하자, 빼는 척 하면서 결국 부탁을 들어주어 다시 만다린 연기를 보여주기도 하는데...
A young boy dances on a table top.
As a woman waits outside of a window, a man rides up on horseback, and she jumps on behind him. As the two of them ride off to elope, one of the man's friends stays behind, in case anyone comes after the couple. He soon finds out that this is, in fact, a necessary precaution.
With the exception of this film there are absolutely no genuine moving picture films representing genuine prize fights on the market. The prize fight films, so-called, are either taken by the fight promoters and retained by them for exhibition, not on sale and cannot be procured, or else they are the boldest fake reproductions put up the day following the fight by cheap, so-called fighters, who endeavor, to the best of their ability and under the direction of the enterprising photographer, to represent or reproduce as nearly as possible the scrap which occured the evening before between the genuine principles. It is easy to see how very little real value films produced in these ways possess for the average public, which quick to see that the so-called priniples in the fight are not the men they are advertised to be, and the fight is not the real thing.
A lad from a butcher shop is carrying a tray laden with a roast or a leg of lamb. A hobo grabs it and runs. The boy gives chase, joined by dogs, as neighbors watch the spectacle. The hobo jumps into a large rain barrel, followed by the dogs.
One long traveling shot through a sea front lined with tourists, workers, and sundry others.
A man attempts to engender a transformation of a giant worm into a butterfly.
A magician does tricks with the aid of his assistant, the Human Pump.
Filmed in 35mm and in black and white, this short silent film was produced by the English film pioneer R. W. Paul, and directed by Walter R. Booth and was filmed at Paul's Animatograph Works. It was released in November 1901. As was common in cinema's early days, the filmmakers chose to adapt an already well-known story, in this case A Christmas Carol by Charles Dickens, in the belief that the audience's familiarity with the story would result in the need for fewer intertitles. It was presented in 'Twelve Tableaux' or scenes. The film contains the first use of intertitles in a film.