Pitch People (1999)
The true story of the world's second oldest profession.
장르 : 다큐멘터리
상영시간 : 1시간 27분
연출 : Stanley Jacobs
시놉시스
Pitch People is a documentary film that focuses on the role the art of the "pitch" has played in society. It was produced in 1999 and includes interviews with many of the pitch industry's greatest salesmen, including Arnold Morris, Sandy Mason, Lester Morris, Wally Nash and Ed McMahon as well as a look at the Popeil family.
세계 최대 규모의 레이싱 대회중 하나인 나스카(NASCAR: National Association for Stock Car Auto Racing) 대회에서 돌풍을 일으키는 릭키 바비는 그야말로 국민적 영웅이다. 그는 어릴적부터의 친구이자 레이싱 파트너인 칼 노튼 주니어와 함께 '겁없는 2인조'를 이루어, 수많은 레이싱 대회에서 1위와 2위를 차지하면서, 팬들을 열광시킨다. 물론 1등은 항상 릭키의 차지이고 칼은 만년 2위이다. 그때 프랑스 레이싱 대회인 포뮬러 원의 레이서인 쟝 지랄드가 나스카의 우승을 두고 릭키에게 도전장을 던진다. 치열한 레이스가 벌어지던 중 릭키의 차가 충돌, 전복되는 사고가 발생, 릭키는 병원으로 실려가고, 육체보다는 마음의 병이 든 그에게 고난의 세월이 시작된다. 자신의 커리어는 물론 아름다운 아내까지도 칼이 차지해 버리자, 릭키는 아들을 데리고 고향인 시골마을로 돌아간다. 그곳에서 그를 격려해주는 엄마와 황당한 옛날 레이싱 기술을 가르쳐주는 아빠의 도움을 받은 릭키는 재기에 나선다. 드디어 쟝과 칼을 상대로 한 레이싱 게임이 시작되는데...
뉴욕의 광고업자 손힐은 어느 날 정부 요원 조지 캐플란으로 오인 받고 괴한에게 납치된다. 어느 저택에서 술을 강제로 마신 뒤 버려져 음주운전으로 체포된 다음 날 홀어머니와 함께 현장으로 찾아간다. 저택 주인이 UN 외교관이란 이야기를 듣고 UN 본부 로비에서 그에게 면회를 신청하지만, 엉뚱한 사람이 나왔다가 현장에서 등에 칼을 맞고 쓰러진다. 삽시간에 살인범 누명까지 뒤집어쓴 손힐은 자신의 결백을 입증해 줄 수 있는 단 하나의 인물인 캐플란을 찾으러 시카고행 열차에 몸을 싣고, 그 곳에서 우연히 만난 금발의 미녀 이브 켄들과 사랑을 속삭이는데...
내 것이어야만 하는 당신의 모든 것! 유능한 광고회사 직원 이사벨은 자신을 인정해주고 특별한 관계로 대하는 화려한 미모와 능력을 지닌 보스 크리스틴에게 매혹되지만 믿었던 그녀가 이사벨의 아이디어를 빼앗고 자존심까지 짓밟는 배신을 하자 큰 상처를 받고 분노한다. 하지만 크리스틴이 싸늘한 시신으로 발견되고 유력한 용의자로 지목된 이사벨은 결백을 주장하지만, 한편으로는 약에 취해 자신의 기억 일부가 사라졌음을 알고 혼란스러워 하는데….
담배업계 로비회사인 담배연구소의 부소장이자 대변인인 네일러는 어디를 가나 사람들에게 경멸에 찬 시선을 받으며 아들조차 그의 학교 방문을 부끄러워하는 남자지만 어지간한 상황은 거리낌없이 헤쳐나가는 인물이다. 그가 과연 지탄받는 직업을 합리화하고 아들에게 ‘윤리적 융통성’을 설파하는 데 성공할 수 있을까. 마침내 의회 청문회까지 나선 그는 내심 의 제임스 스튜어트를 꿈꾼다. 그러나 그의 입심이 아무리 대단하다 해도 그는 ‘사랑스러운 지미’가 될 수 없다. 그에겐 근본적으로 선의 미덕이 없기 때문이다.
Amalgamated Dairies hires David Rutherford, an FBI man turned industrial saboteur, to investigate a popular new product called “the Stuff,” a new dessert product that is blowing ice cream sales out of the water. Nobody knows how it’s made or what’s in it, but people are lining up to buy it. It's got a delicious flavor to die for!
1957년 어느 스위스 디자이너의 손에서 탄생한 이 서체는, 50여 년이 지나는 동안 어느 새 가장 보편적인 서체가 되었다. 수백만의 사람들이 매일 헬베티카와 마주치고, 헬베티카를 선택한다. 게리 허스트윗은 이 작품을 통해, 헬베티카가 거둔 성공에 기저한 이유들을 깊이 탐색하는 한편, 디자이너들이 서체를 이용하는 방식에 숨어있는 전략과 미학을 드러내 보인다. 영화는 세계 곳곳 어느 도시에나 거주하는 헬베티카의 삶을 조명하며, 더불어 70여 명의 디자이너, 디자인 인사들과 함께 헬베티카, 서체, 그래픽 디자인에 관해 이야기를 나눈다.
무한 이윤을 추구하는 기업이란 무엇인가? 은 놀랍고도 쇼킹한 자료화면을 풍부하게 이용하여 관객들과 함께 역사와 현대의 '기업'들에 관한 스터디 케이스를 시작한다. 노엄 촘스키, 마이클 무어, CEO 레이 앤더슨과 밀톤 프리에드만의 인터뷰를 통해 미래의 비젼을 명료하게 말하면서 사기업 뒤의 기관에 대한 집요한 기만성을 없애려 하고 있다.
A comedy about an absent-minded man who works at a advertising company and topples from one problem to another.
Advertising execs Melanie Welsh and Donovan Goodwin disagree on a cellphone Christmas commercial they’re pitching. He says his sleek design will win over the client but she knows it lacks holiday spirit.
The head of a major cosmetics company experiments on herself with a youth formula made from royal jelly extracted from wasps, but the formula's side effects have deadly consequences.
바보들과 천사들은 한 남자가 그의 영혼과 벌이는 전투에 대한 어두운 코메디다. 천사는 사실상 파산한 남자로, 어느 날 아침 그의 등에 날개가 달린 채 깨어난다. 천사가 날개에 적응하려고 애쓰는 동안, 그는 이제 자신이 날 수 있다는 것을 발견한다.
Gladys Glover has just lost her modeling job when she meets filmmaker Pete Sheppard shooting a documentary in Central Park. For Pete it's love at first sight, but Gladys has her mind on other things, making a name for herself. Through a fluke of advertising she winds up with her name plastered over 10 billboards throughout city.
맨 비비와 털리는 어느날 아침 각각 새 캐딜락을 타고 출근을 하던 중 접촉사고가 난다. 차는 부서져 있고 서로 복수를 위한 경쟁을 시작한다. 비비는 틸리의 부인을 꼬시기로 마음먹는다. 하지만 틸리는 원래 부부관계가 좋지 않던 터라 별로 상관을 하지 않는다. 그런데 비비는 틸리의 부인을 진정사랑하게 되어, 틸리에게 이혼을 하라고 하지만 틸리는 거절한다. 결국 당구시합으로 결정을 내기로 마음을 먹는다.
광고 회사 경영진의 유일한 흑인인 Swope는 회장이 사망한 후 실수로 책임자가 되는데...
Programming the Nation? takes an encompassing look at the history of subliminal messaging in America. According to many authorities, since the late 1950s subliminal content has been tested and delivered through all forms of mass-media including Hollywood filmmakers Alfred Hitchcock and William Friedkin. Even our modern military has been accused of these practices in the "war on terror" against soldiers and civilians both abroad and at home. With eye-opening footage, revealing interviews, humorous anecdotes, and an array of visual effects, the film categorically explores the alleged usage of subliminals in advertising, music, film, television, anti-theft devices, political propaganda, military psychological operations, and advanced weapons development. Director Jeff Warrick makes it his personal mission to determine if these manipulative tactics have succeeded in "programming the nation?" Or, if subliminal messaging belongs in the category of what many consider urban legend.
While trying to expose corruption and greed, television reporter Edison Carter discovers that his employer, Network 23, has created a new form of subliminal advertising (termed "blip-verts") that can be fatal to certain viewers.
Advertising golden boy Andrew Quint is fed up with his fabulously successful life. In very dramatic fashion, he quits his job to return to writing for a small literary magazine. He wants to leave his former life behind, going as far as saying good-bye to his wife and mistresses. He finds, however, that it's not so easy to escape the past.
Arguing that advertising not only sells things, but also ideas about the world, media scholar Sut Jhally offers a blistering analysis of commercial culture's inability to let go of reactionary gender representations. Jhally's starting point is the breakthrough work of the late sociologist Erving Goffman, whose 1959 book The Presentation of the Self in Everyday Life prefigured the growing field of performance studies. Jhally applies Goffman's analysis of the body in print advertising to hundreds of print ads today, uncovering an astonishing pattern of regressive and destructive gender codes. By looking beyond advertising as a medium that simply sells products, and beyond analyses of gender that tend to focus on either biology or objectification, The Codes of Gender offers important insights into the social construction of masculinity and femininity, the relationship between gender and power, and the everyday performance of cultural norms.
Once upon a time... consumer goods were built to last. Then, in the 1920’s, a group of businessmen realized that the longer their product lasted, the less money they made, thus Planned Obsolescence was born, and manufacturers have been engineering products to fail ever since. Combining investigative research and rare archive footage with analysis by those working on ways to save both the economy and the environment, this documentary charts the creation of ‘engineering to fail’, its rise to prominence and its recent fall from grace.
What happens when you secretly pay someone to romance your Mom?