Care Bears: Oopsy Does It! (2007)
장르 : 모험, 애니메이션, 가족
상영시간 : 1시간 11분
연출 : Davis Doi
각본 : Thomas Hart, Jill Gorey, Barbara Herndon
시놉시스
While villain Grizzle plots against the Care Bears, it is up to Oopsy Bear to come to their rescue.
19세기 런던, 예측불허의 하늘을 이해하고 싶은 기상학자 제임스와 가장 높은 하늘을 만나고 싶은 열기구 조종사 어밀리아. 날씨를 최초로 예측하고 하늘의 최고 높이에 다다르기 위해 팀을 이룬 그들은 열기구 매머드를 타고 일생일대의 모험을 시작하게 되는데...
날카로운 면도날이 여자의 눈을 향하고, 거침없이 눈을 잘라낸다. 손 위에 우글거리는 개미들과 죽은 당나귀를 실은 그랜드피아노를 끌어당기는 남자 등 기묘한 이미지의 파편들이 이어진다.
루이스 부뉴엘과 초현실주의 화가 살바도르 달리가 함께 시나리오를 쓴 부뉴엘의 데뷔작이다. 줄거리가 잡히지 않는 기괴한 이미지들의 나열은 지금까지도 충격과 공포를 안겨주며, 초현실주의의 진정한 걸작으로 남아있다. 여자의 눈을 잘라내는 남자는 바로 부뉴엘 자신이다.
죽은 사람이라면 누구나 1주일간 머물러야 하는 저승과의 경계 지역 림보. 이곳의 면접관들은 매주 월요일마다 찾아오는 죽은 사람들에게 살아온 생애 중 가장 행복했던 한순간을 선택하라고 말한다. 면접관들은 그들이 선택한 기억을 영상에 담아 1주일 뒤 영원한 시간 속으로 사라질 때 마음속에 간직하고 떠날 수 있도록 도와준다. 만일 하나의 추억을 선택하지 못한 자는 계속해서 림보에 머물 수밖에 없다. 면접관들 중 첫사랑의 연인을 이승에 남겨두고 1945년 필리핀 해전에서 전사한 모치즈키도 그런 경우. 한편 후배 면접관 시오리는 그를 사랑하는데...
디즈니에서 제공하는 극장용 단편 시리즈. 이 재미있는 단편은 픽사 스튜디오에서 애니메이터겸 스토리 아티스트로 재직 중인 한인 직원 피터 손씨가 직접 감독한 것으로 아기들을 만들어내는 회색 구름 '거스'와 '아기들을 배달하는 황새 펙을 등장시켜 이미 미국 내에서는 좋은 반응을 얻어냈다.
멕시코 출신의 스테판은 일자리를 구해놓았다는 어머니의 말을 듣고 파리에 왔지만 스스로의 예술적 재능을 전혀 발휘할 수 없는 평범한 달력회사에서 일하게 된다. 어렸을 때부터 꿈과 현실을 구분하지 못했던 스테판은 이웃에 이사 온 스테파니를 흠모하며 그들이 운명적 관계라고 믿기 시작한다. 천진난만한 스테판에게 스테파니는 점점 마음을 빼앗긴다. 하지만 일의 스트레스와 사랑의 감정으로 점점 날뛰는 꿈에 정복당한 스테판의 대책 없는 행동은 스테파니를 당황하게 만들고, 두 사람은 점차 진심만으로 극복할 수 없는 상황으로 빠져드는데...
하늘의 제왕 '소원의 별'은 곰돌이 트루하트와 당나귀 노블하트의 기도에 귀를 기울인다. 자신들보다는 위험에 빠진 친구들을 걱정하는 둘의 착한 마음씨에 감동을 받은 소원의 별은 곰돌이 친구들을 '어둠의 왕'의 손아귀에서 구해준다. 그런 다음 트루하트에게는 마술의 힘을 내려주고, 노블하트에게는 생각만 하면 뭐든지 현실로 나타나는 기적의 힘을 내려준다. 트루하트와 노블하트는 친구들을 데리고 하늘나라에서 밝고 평화롭게 살아간다. 한편, 호시탐탐 침략의 기회만 노리던 어둠의 제왕은 외톨이 소녀 크리스티를 악의 힘으로 꾀어 곰돌이 친구들을 유인해 내는데.
600년 후의 지구, 한 무리의 사람들이 '액시스'라고 하는 거대한 나무에 의지해 그 속에서 살아간다. 그들은 자신들이 받드는 신을 위해 수액을 채집해 바친다. 그러나 무슨 이유인지, 나무가 점점 시들어가면서 수액도 말라간다. 그곳에서 살아가는 한 소녀 '케냐'는 항상 또 다른 세상이 있다고 믿으며 그곳을 찾으려 하고 있다. 우연한 사건으로 마을에서 도망치게 된 케냐는 외계 생명체 '베카노이'인을 만난다. 그리고 인간보다 훨씬 더 뛰어난 지능을 지닌 벌레의 도움으로 위험에 처한 마을 사람들을 구하러 나선다. 사람들이 믿고 있는 신이란 사실, '베카노이'를 없애려고 하는 외계 생명체였던 것. 그리고 그 '베카노이'와 '액시스'는 동일한 존재였다. '베카노이'가 사라지면, '액시스' 또한 사라지게 되는 것이다. '베카노이'의 선택을 받은 인간, 케냐는 사람들을 구하기 위해 최선의 선택을 해야만 한다.
An American investigator for the U.N., a German scientist and a British reporter join forces to investigate a series of disappearances and mutilation-deaths confined to a Swiss Alp and involving a thick, mobile cloud, a telepathic girl, an animate dead man, and tentacled, cyclopean beings from another planet.
While villain Grizzle plots against the Care Bears, it is up to Oopsy Bear to come to their rescue.
A monologue recalling old memories before minds began to rot.
A story through a child's eyes about living through a drought.
The cloud phenomena of Maloja are so well-known that some of them have names, such as the Maloja snake, a cloud bank that winds its way through the Alpine pass like a river. Clouds pass overhead, Fanck films them, just sufficiently to get the idea, among the crags of the Engadine, and gradually he connotes the wider scene, peopling the solitude and stillness below with a person or two, boating.
A sudden rainstorm is unleashed on a city. Everyone seeks refuge. When the clouds thin out, life continues.
Do you know where clouds come from? They come from a mysterious place called “Land of Clouds”! A baby cloud that was born in the Land of Clouds run across Baikinman and Dokinchan. After meeting them, the baby gets the name Flurry and quickly grows while developing a bond with Dokinchan. One day, the Land of Clouds cannot float on the sky because of a strange stain. At the same time, Baigumora, the monster that created by Baikinman, is out of control! Can Anpanman protect the Land of Cloud?
Clouds 1969 by the British filmmaker Peter Gidal is a film comprised of ten minutes of looped footage of the sky, shot with a handheld camera using a zoom to achieve close-up images. Aside from the amorphous shapes of the clouds, the only forms to appear in the film are an aeroplane flying overhead and the side of a building, and these only as fleeting glimpses. The formless image of the sky and the repetition of the footage on a loop prevent any clear narrative development within the film. The minimal soundtrack consists of a sustained oscillating sine wave, consistently audible throughout the film without progression or climax. The work is shown as a projection and was not produced in an edition. The subject of the film can be said to be the material qualities of film itself: the grain, the light, the shadow and inconsistencies in the print.
Recorded Live on August 11, 2013, KEXP and Nature Consortium presents Cloud Cult performing at Camp Long during the 15th Arts in Nature Festival.
Cloud Cult's "Unplug: The Film" is a distillation; twelve years of songwriting into seventy minutes of acoustic performance. What remains is a shared experience of honesty and vulnerability. The songs took collective shape around campfires at the band's recording studio in the woods of Wisconsin and took stage at the Southern Theater in Minneapolis where the concert footage was shot, along with interviews and behind the scenes footage. Co-produced by Jeff D. Johnson (Motion 117 Productions) and Craig Minowa, the film is product of an eight-year collaborative relationship- one that has worked to create a space in which band and audience sit side by side.
Through a grey blanket of clouds, we barely discern the contours of Mount Fuji, a volcano with many faces. 4,500 exceptional and diverse photographs from the past 150 years form the basis for Ascent. Made entirely with stills, it is a filmic experiment balancing between documentary and fiction, photography and film, where an English woman and her deceased Japanese partner, Hiroshi, lead the way. As Mount Fuji is climbed across geographical, temporal and cultural divides, the narrative unfolds, exploring unexpected paths.
In a world where rain is produced by puppy-like rain clouds, Mother Nature’s young daughter sets them free to save them from evaporation.
In 1927, meteorologist Masanao Abe (1891-1966) established the Abe Cloud Air Current Research Observatory on the heights of Gotemba in Shizuoka Prefecture. Until 1942, through his contributions to research magazines and publications, he worked on elucidating the formation process of clouds above Mount Fuji. He left a colossal archive representative of modern meteorology, including pictorial records of every kind-- this one an early success, artistically.