Director of Photography
When a politician is killed, a journalist discovers that a member of parliament had the man assassinated. As his editor digs deeper, the complicity of higher-placed politicians comes to the surface, which leads to riots in one town and an attempt to suppress his story.
Director of Photography
Divided into three parts — The Awakening, The Struggle, and Freedom — this is a biographical film on Pandit Jawaharlal Nehru, the first Prime Minister of independent India. Relying on Nehru's writings and speeches, the film traces the evolution of Nehru from his birth through his life. It also deals with the effect of history on Nehru and in turn his impact on the world.
Director of Photography
In the time frame of a single day (from dawn to dust), the film records the wanderings of an Indian youth who sleeps on the beach, holds conversations with a statue of Mahatma Gandhi, and scavenges for food with his monkey. By afternoon, a little ceremony is held by well-to-do Gandhi-ites, at which a speaker delivers a sermon on "godly love"; but when the boy comes too close, he is told to move on by a guard, one of a series of exclusions of this onlooker-outcast.
Director of Photography
An English novelist travels to Bombay to watch one of her novels translated to film. She chases after the movie's leading man while the screenwriter chases after her.
Director of Photography
A widow upholds feudal virtue by suppressing her love for a cavalry captain in favor of her daughter.
Director of Photography
Britain's top pop artiste, Tom Pickle, travels to Bombay, India, circa 1960s to learn to play the sitar from renowned maestro Ustad Zafar Khan.
Self
In 1967, Canadian documentarian James Beveridge traveled to Kolkata to film director Satyajit Ray at work. The resulting program, produced for the American public television series “The Creative Person,” features interviews with Ray, several of his actors and crew members, and film critic Chidananda Das Gupta.
Director of Photography
영화배우 아린담 무케르지가 시상식 참가를 위해 델리로 가는 밤기차에 오른다. 기차에서 한 기자가 그에게 독점 인터뷰를 제안하고, 그들은 대화를 시작한다. 사트야지트 레이는 인터뷰를 통해 과거와 꿈, 기차 안 승객들의 이야기까지 결합시켜 기묘한 이야기를 구성한다.
(영화의 전당)
Director of Photography
토니 버킹엄 (제프리 켄달 분)과 아내 카라 (로라 리델 분)는 인도에서 전국을 떠돌아다니며 셰익스피어 연극을 공연하는 한 극단을 운영하고 있다. 그들은 최근 성장하고 있는 인도 극영화로 인해 자신들의 영역이 줄고 들고 있어 위기를 맞게 된다. 또한 두 사람의 딸인 리지 버킹엄 (펠리시티 켄달 분)이 젊고 부유한 인도 남자 산주 (샤시 카푸어 분)와 사랑에 빠지자 걱정이 이만저만 아니다. 리지가 인도에서 태아나 자라긴 했어도 두 나라 사이의 문화적 갈등을 겪고 있으며 산주가 인도의 유명한 영화배우와 염문을 뿌리고 있는 바람둥이이기 때문인데... (EBS)
Director of Photography
1870년대 인도. 차루는 외롭고 한가한 생활을 하고 있다. 차루의 남편 부파티는 가정생활보다 신문제작에 더 많은 시간을 할애하기 때문이다. 남편의 사촌이자 시인인 아말이 그들의 집으로 오게 되고, 차루는 아말과 문학적 교감을 나눈다. 위태로운 결혼생활의 모습과 자신의 목소리를 확립하기 위한 첫걸음을 내딛는 여성의 이야기를 담았다.
(영화의 전당)
Director of Photography
Follows the fortunes of a young teacher, Prem, who isn't ready to take on the responsibilities of his arranged marriage.
Director of Photography
젊은 주부 아라티는 은행원인 남편의 월급으로는 살림을 꾸리기 쉽지 않다. 그녀는 직접 직업을 구하기로 결심하지만 남편은 모욕을 받았다고 느끼고 시부모는 반대한다. 자존심이 없는 남자만이 아내를 일하게 한다고 그들은 생각한다. 그러나 시대는 변했고, 아라티는 망설임 끝에 립스틱을 바르고 직장에 출근한다. 아라티는 무난하게 사회생활에 적응하지만 가정에서는 문제가 생긴다. 시아버지는 아라티의 남편에게 냉전을 선포하고 묵비권을 행사한다. 남편은 자신의 상처받은 자존심을 새로 집안의 가장이 된 아내의 위치에 맞게 재조정한다.
Director of Photography
Played out in real time, several complex family dramas intersect in the landscape of the Himalayan foothills, allowing the Bengali auteur to examine the class and generational differences of postcolonial India while celebrating the hopes of a society in transition.
Director of Photography
19세기 중엽 인도, 부유한 시골지주는 그의 아들이 콜카타로 공부하러 떠난 사이에 그의 며느리가 여신 칼리의 환생이라고 믿게 되는데.....
Director of Photography
부모를 모두 저 세상으로 떠나 보내고 어른이 된 아푸는 캘커타의 기찻길 옆에 있는 허름한 하숙집에서 살며 작가로서 이름을 알리기 위해 애쓰고 있다. 그의 친구 풀루는 작은 벵골 마을에서 열리는 누이의 결혼식에 그를 초대하나 신랑감이 정신적 결함이 있다는 사실이 드러나면서 잔치는 엉망이 되며, 만약 신부가 정해진 시간에 결혼하지 않으면 신부는 지독히 치욕적인 입장에 처하게 된다. 아푸는 당황하여 저항도 해보았지만 결국 강제로 그녀와 결혼하게 되고 십 대의 신부를 도시의 오두막으로 데려가며, 모든 불리한 상황에도 불구하고 그들의 결혼생활은 행복한 1년이 지난 후 아파르나는 아기를 출산하러 고향으로 돌아가 그녀가 아기를 낳다 죽었다는 전갈이 온다. 너무나 절망한 아푸는 자기 아들조차 만나려 하지 않고, 5년 후 탄광에서 일하고 있는 아푸를 찾아낸 풀루는 돌아와서 거칠게 자라 다루기 힘들어진 아들을 책임지라고 그를 설득하며, 처음에 아이는 자기가 아빠라고 하는 낯선 사람을 맹렬히 거부하지만 차츰 둘 사이에 조심스러운 신뢰가 자라나고 마침내 아푸는 아들을 어깨에 태우고 도시의 세계로 돌아간다. 사티야지트 레이의 이름과 인도영화를 세계에 알린 '아푸 삼부작'의 완결편이다.
Director of Photography
벵갈의 부유한 영주 비스왐바르 로이. 하지만 그에게 더 이상의 추가 수입은 전무하고, 강의 범람으로 토지는 점차 줄어들고 허물어진다. 그럼에도 사치스런 생활을 지속하며, 저택에서 가장 화려하게 꾸민 ‘뮤직룸’에서 음악을 즐기고, 연주회를 열던 로이는 쇠락해가는 현실을 직시하지 못하고 옛 영광만을 추억한다.
벵갈의 가난한 소년 아푸의 일생을 연대기적으로 그린 ‘아푸 3부작’으로 인도영화의 선구자는 물론 세계적 거장으로 자리매김한 레이는 ‘아푸 3부작’과 마찬가지로 네오리얼리즘적인 시선을 유지한다. 이전보다 좀 더 침울하고 애조 띤 화면은 한 시대의 우울한 몰락 과정을 감각적으로 환기시킨다.
Director of Photography
An underpaid middle-aged clerk finds a stone that changes iron to gold on touch.
Director of Photography
1920년, 소년 아푸와 아푸의 가족들은 고향 마을을 떠나 바라나시의 작은 아파트에 도착한다. 이곳에서 가족들은 새로운 삶의 변화를 겪고, 아푸는 어른들의 다양한 모습을 보며 조금씩 청년으로 성장한다. 사트야지트 레이의 ‘아푸 3부작’ 중 두 번째 작품.
Director of Photography
인도의 거장 사티야지트 레이의 데뷔작. 벵갈의 한 가난한 마을에 사는 소년이 늙은 노모와 누이의 죽음을 겪으면서 정신적으로 성장하는 과정을 그린 작품이다.