Christina Crawford

출생 : 1939-06-11,

참여 작품

Joan Crawford: The Ultimate Movie Star
Self
In this documentary on the life of Joan Crawford, we learn why she should be remembered as the great actress she was, and not only as "mommie dearest." caricature she has become. Friends, fellow actors, directors, and others reminisce about their association with her, and numerous film clips show off her talent from her start in silents to bad science fiction/horror movies at the end of her career.
Out of the Closet, Off the Screen: The Life of William Haines
Herself
Chronicles the life of William Haines, Hollywood's first openly gay movie star, who sacrificed his career to live openly with his lover.
Inside Out
Herself
A film that shows how "hard" it is to be son of celebrities.
존경하는 어머니
Book
'존경하는 어머니'는 대여배우 조안 크로포드의 삶을 다루고 있습니다. 제목은 반어적 표현입니다. 이 영화 자체가 조안 크로포드의 입양된 딸인 크리스타나의 자전적 소설을 기초로 하여 만들었고, 크리스티나는 조안 크로포드가 1977년에 사망하자 곧바로 자기 어머니에 대한 폭로성 책을 발표했고, 그 원작을 토대로 1981년에 만들어진 영화입니다. 조안 크로포드가 두 번의 이혼 후 크리스티나를 입양하여 키운 1940년대 부터 사망에 이르기까지의 삶을 다루고 있습니다.
얼굴들
Woman Scattering Coins on Bar
서로에게 충실한 14년의 결혼생활을 해 온 두 사람의 사랑 이야기. 하지만 미국의 중산층으로 그려지는 이들은 분열된 자아를 드러내는데...
와일드 인 더 컨츄리
Monica George
어린 나이에 엄마를 잃고 주정뱅이 아버지와 망나니 같은 형 틈에서 거칠게 살아온 글렌은 심성은 착하지만 주변 여건들로 인해 문제아로 찍혀있다. 형과의 싸움으로 형이 크게 다치자 법정에서는 글렌을 두고 재판이 열린다. 그는 가석방 판정을 받지만 술 제조업을 하는 삼촌 블랙스톤의 일을 도우며 가석방 위원회의 감시를 받아야만 한다. 그러나 삼촌은 글렌을 데려와 싼값에 부려먹고 미혼모인 자신의 딸 노리와 결혼시키려는 속셈이 있었던 것. 글렌은 순진한 베리 리과 사귀고 있지만 그녀 부모의 반대에 부딪히고, 술에 빠져 사는 노리는 글렌에게 사랑을 고백하며 함께 도망치자고 한다. 한편 가석방 위원회에서 일하는 젊은 미망인 아이린 스페리는 거칠지만 순수하고 깨끗한 영혼을 가진 글렌을 눈여겨 본다. 상담을 통해 글렌이 뛰어난 글재주를 가졌다는 것을 안 그녀는 글렌에게 작가로서 성장할 기회를 주려고 노력하는데...
Joan Crawford's Home Movies
Self
The private Joan Crawford fought as hard to create a normal family life as she did to establish her career. She forged her own path and to that end became a single parent, eventually adopting and raising four children. Like many parents, she picked up a 16mm camera and began filming both the special and the ordinary events of her family’s life. These home movies (ca. 1940–42) present that which one rarely gets to see: a larger-than-life personality at home, unadorned, just being herself—and often in color, at a time when her feature films were black and white. Crawford filmed most of the home movies herself; when she is on camera, it is unclear who is behind it.