Hisako
Tora-san returns to his family home to learn that his brother-in-law cannot go to Mitsuo's (Tora-san's nephew) athletic event. Tora-san volunteers to take his place, but gets into an argument with his brother-in-law's boss and returns to the road. He meets a young woman in Niigata who, unbeknownst to him, is a popular enka singer.
Ryô is a young leopard, Maki a rhythmical wave. The barrier between a teacher and a student gives way to the passionate embrace of a man and a woman desperately in love.
In the Edo period, a nameless ronin accepts an assignment to go to a mountain pass and wait. Near the pass he stops at an inn where a collection of characters gather, including a gang set on stealing shogunate gold that's soon to come over the pass. When the Ronin's assignment becomes clear, to help the gang, he's ordered to kill the inn's residents, including a woman he's rescued from an abusive husband. He's reluctant to murder innocent people; then he learns that the gold shipment is a trap and he's part of a double cross. How he sorts through these divided loyalties tests of his samurai honor, and perhaps of his love for a woman.
A timid salaryman is the subject of this black comedy.
During the early days of the war a young student, Makito (Kazuo Funaki), falls in love with Yuko (Mayumi Ozora), the widow of a naval officer. She, however, is living with the memories of her husband and it is her younger sister, Yumiko (Nana Ozaki), who grows fond of the student. Then, one day, a young naval officer, Tadayuki (Ken Ogata), a friend of her late husband, comes to see the widow and she becomes attracted to him. Though Makito is inspired to study for the navy, he is much upset when he learns that Yuko and Tadayuki are to marry.
Mrs. Kane
모스라가 사는 인펀트섬을 점령한 테러리스트들, 일명 '붉은 대나무'는 이곳을 기지로 삼고 주민들을 강제로 일을 시킨다. 바다에는 에비라랍스터가 지키고 있어서 탈출은 불가피하다. 그때 주인공 일행이 동굴에서 고지라를 발견하고 고지라 머리에 칼을 올려놓고 고지라를 깨운다 깨어난 고지라는 테러 리스트들의 기지를 파괴하고 에비라와 한판 뜬다. 그때 모스라가 돌아오고 고지라랑 협공해 에비라를 해치운다.
Kinuko Saotome
Saotome is a white-collar worker on the brink of a burnout who one day strikes up a friendship with Gen, a boorish drifter who approaches life one day at a time.
When an only child is struck by a car and dies, the child's mother seeks vengeance against the driver in this thrilling drama. The car was driven by the wife of a company president who is having an affair. The woman's husband manages to buy silence about the incident, but the victim's mother discovers the identity of the driver. After she secures a job in the home of the company president and his philandering spouse, the woman plans to murder the couple's son when he reaches the age of her late son.
Yoko's mother
Easily bored, but still innocent and naive countryside girl (Mako Midori) discovers partying in Tokyo is a ton of fun. Yakuza-to-be (Ichiro Araki) is an acquaintance who tries to rape her, and the typically bland but very-good-here (Hayato Tani) the first boyfriend. Director Yasuo Furuhata (his first picture) lets his camera roll in trendy clubs amongst partying youngsters in a way that could've been out of 60s England or a Nikkatsu film if it wasn't shadowed by dated 60s Toei conservatism.The resulting film is a bit confused, either a rebellious youth tale chained by moral concerns, or something conceived as a morality tale trying to break free from its chains.
친구인 스기모토와 다시로는 스기모토의 아내 사유리가 갑작스럽게 사고를 당했다는 소식을 듣는다. 스기모토는 처음엔 교통사고 정도로 생각했지만 더 심각한 범죄가 벌어졌다는 걸 곧 알게 되고, 아내가 지금까지 어떤 비밀을 숨기고 있었다는 것도 알게 된다. 한편 다시로 역시 이 사건과 어떤 연관이 있음이 드러난다. 에드워드 아티야의 범죄 소설 『가는 선』(1951)을 원작으로 한 작품
Banjun organizes a group of con men to fleece the greedy and rich.
Ayako, a young woman from a rural fishing village, is sold by her family into a brothel when her father takes ill. There, she is quickly stripped of her innocence and illusions.
A group of criminals whose diamond heist goes wrong retreat to a WWII era bunker where tensions begin to rise.
Mrs. Kaga
전쟁 중에 남편을 잃은 레이코는 조그만 가게를 꾸리며 20년 가까이 늙은 시어머니를 비롯한 시댁 식구들을 돌보고 있다. 시동생 코지는 가게를 크게 키우고 그동안 고생한 레이코에게도 보답하고 싶지만 시누이들은 레이코가 집에서 떠나주길 바란다. 한편, 코지는 레이코에게 순수한 사랑을 고백하는데, 놀라면서도 마음이 흔들린 레이코는 집을 나가기로 한다.
Toho-produced crime drama involving the drug trade.
아코낭인 사건 이라고도 하는 이 사건은 도쿠가와 막부의 제 5대 쇼군 도쿠가와 쓰나요시가 집권하고 있던 1701년 에도성에서 일어났다. 칙사 접대를 담당한 아코성의 성주 아사노 다쿠미노카미가 의전 담당인 기라 고즈케노스케를 칼로 쳤으나 미처 죽이지 못하였지만, 그날로 할복을 하고, 가옥과 성이 몰수된다. 도쿠가와 막부의 조치에 불만을 지닌 아코성 가신인 오이시 구라노스케 이하 낭인 46, 총 47명이 그 다음해 12월에 기라의 저택을 급습하여 그를 죽인 후, 그 목을 아사노가 묻혀있는 센가쿠지(泉岳寺)로 들고가 복수를 완성하고, 1703년 3월 도쿠가와 막부의 결정에 따라 46명 할복했던 실제 사건을 그린 영화이다.
일자리를 찾던 가난한 후미코는 카페 `기린`에서 일하게 된다. 후미코는 자신이 쓴 시를 손님들에게 보여주기도 하는데, 그러던 중 한 남자가 그녀의 시를 칭찬하며 동인지의 일원이 되기를 권한다. 후미코는 그와 함께 카페를 떠나지만, 그녀의 생활은 순탄치 않다. 어느 날, 그녀의 작품 〈방랑기〉가 잡지에 실리고 후미코에게 새로운 인생이 열린다.
Sakiko, the landlady
An irresponsible salaryman works his way to the top of the corporate ladder.
Oharu
This Japanese film speculates on the events which lead the U.S. and the Soviet Union into a nuclear Armageddon.
Mineko Itami
Tobe is a small-time crook who runs a prostitution business of blonde girls, as well as sells pornographic pictures. He frequents a cafe run by two women, one of them a young widow with a son. They like him and think that he is an ordinary office worker. One day, Tobe accidentally discovers pictures of an acquaintance, Kanzaburo, with a woman and sets out to blackmail him. He soon finds out that Kanzaburo died in a train accident but things may not be what they seem
Yoshi Takagi
1958년 성매매 금지법이 시행되자 다수의 성매매 여성들이 보호 및 재활 시설로 옮겨진다. 모범적인 모습을 보인 구니코는 부인회의 후원을 받아 가게를 운영하는 부부의 집에 머물면서 일을 돕기 시작한다. 그러나 그녀의 과거가 드러나자 사회적 편견과 차별에 끊임없이 시달리게 된다.
Four fishermen friends are caught up in a piracy plot.
Toshiko Furuya
In "The Other Woman" the children of a distinguished professor find that the woman they have come to regard as their racy and slightly disreputable Ginza aunt is really their mother.
전쟁에서 겪은 사고 때문에 청각을 잃은 아키코는 특수학교에서 만난 청각장애인 미치오와 결혼한다. 척박한 환경 속에서도 두 사람은 작은 행복을 향해 열심히 노력하고, 영화는 이들이 삶에서 만나는 기쁨과 슬픔, 고난의 순간을 생생하게 묘사한다.
Kyoku of Yae
During the raging war between the Toyotomi and Tokugawa clans, the swordsman Mohei (whose family has been completely decimated) is recruited by Toyotomi to overcome the seat of power, Osaka Castle. Mohei's daredevil skills will be put to severe tests.
Nobu
Gang of robbers quarrel about the loot, but when one of them gets killed, his younger brother seeks them out to ice them one by one.
A skilled country doctor's talents are such that he can even perform operations as difficult and novel as removing a patient's kidney for the first time in Japan. Unfortunately for him, however, his wife's addiction to gambling is of such a magnitude that he is down to selling his underwear to make money. The image sticks and he becomes known as the 'underwear doctor.' On the other hand, his successful surgery's patient is so grateful he himself wants to become a physician.
Kiku Totsuka
딸이자 아내이자 엄마로 살아가야 하는 여성의 삶을 그린 영화. 장남 유이치로는 어머니와 동생들, 그리고 자식들을 보살펴야 한다는 책임감에 어깨가 무겁다. 그리고 이 책임은 유이치로의 아내인 가즈코에게 더욱 무겁게 다가온다.
Kuniko Ishino
Suspense drama about a married salaryman whose affair with one of his co-workers is compromised when, returning from a clandestine meeting with his lover, he runs into a neighbor who is later accused of murder. Questioned by police about the neighbor, and blackmailed by his lover's neighbor, the salaryman's lies lead him on a path to destruction.
Tomoko
교통사고로 남편을 잃은 게이코는 긴자의 고급 바에서 얼굴마담으로 일한다. 하지만 게이코는 수완이 좋지 않아 돈 많은 단골을 옛 동료의 가게에 빼앗기고, 사장은 매상이 좋지 않다며 게이코를 질책한다. 밝은 미래를 꿈꾸지만 뜻대로 되지 않아 절망에 빠진 게이코는 오늘도 하는 수 없이 손님을 맞기 위해 바의 계단을 오른다.
Tenazuchi
The legend of the birth of Shintoism. In Fourth Century Japan, the Emperor's son Ouso expects to succeed his father on the throne, but Otomo, the Emperor's vassal, prefers Ouso's stepbrother, and conspires to have Ouso die on a dangerous mission he has contrived. But Ouso prevails in the mission and returns to his father's castle under a new name, Prince Yamato Takeru. Otomo plots to have the Prince sent into even greater danger, but Otomo is unaware that the gods have favored the Prince and the outcome is far from what any of them expected.
When Sergeant Okubo's brother is murdered at a Japanese outpost in Northern China during the Second World War, Okubo poses as a war correspondent and seeks out his brother's killer.
(uncredited)
Edmund Rostand's play Cyrano de Bergerac, transplanted to Japan. A poet-warrior with an oversized nose (matched only by his great heart) loves a lady. But she sees him only as a friend, so he helps another man to woo her by giving him the poetry of his own heart.
The story is about the social problems faced by Japan's indigenous Ainu, mostly centered on the reactions of the characters to their oppressed state.
Oyoshi Matsuda
An Ishiro Honda film.
Yuki
Historical drama about a sleepy-eyed ronin.
Sumiko
Anzukko (Little Peach) is the daughter of a successful writer. She turns down each one of her suitors, until she marries a beginning writer named Ryokichi. Their life quickly sinks into despair.
Osuzu, Oshima's older sister
어릴 때부터 생업전선에 뛰어든 뒤 몇 명의 남자들 사이에서 험난한 시간을 보낸 오시마의 삶을 그린 작품. 19살에 결혼한 오시마는 열심히 일하면서 행복하게 살려 하지만 바람기 많은 남편 때문에 마음 고생을 한다. 여기에 불운한 사고까지 겹치면서 오시마는 이혼을 하고 다른 마을로 팔려간다. 하지만 그녀는 끝까지 좌절하지 않고 계속해서 희망을 찾는다.
Yoneko, Otsuta's sister
츠타가 운영하는 야나기바시의 기생집. 어느 날, 남편과 아들을 잃은 리카가 직업소개소를 통해 일자리를 구하러 찾아온다. 츠타는 리카가 이름을 바꾸면 일을 할 수 있게 해주겠다고 하고, 리카는 이름을 ‘오하루’로 바꾼 후 식모살이를 시작한다. 힘들어도 온갖 허드렛일을 열심히 하던 오하루는 시장을 보러 갔다가 츠타의 기생집이 빚더미에 눌려 있음을 알게 된다. 쇠락한 기생집에서 생활하는 게이샤들의 애환을 당대 최고의 여배우들이 멋지게 연기해낸 작품이다. (2011년 시네마테크부산 - 나루세 미키오 특별전)
With one of the busiest film industries in the world, Japan was able to submit several films into competition at the 1957 Berlin Film Festival. One of the best of these was Arashi, directed by Hiroshi Inagaki of Rickshaw Man fame. Anticipating Hollywood's Table for Five by nearly a quarter of a century, the film concerns the efforts by a recently widowed high-school teacher to raise his four children alone. Chihu Ryu is terrific as the central character, while Izumi Yukimura is even better as Ryu's eldest daughter. For reasons unknown, Arashi is often omitted from "official" lists of Inagaki's films.
Kaoru
Kiyoko (Takamine Hideko) and her husband want to open a coffee shop. She becomes increasingly close to the bank clerk (Mifune Toshiro) she's asked for a loan.
Tsuruko Higeta
The story of a professional nude model stalked by a bizarre, unknown man wearing a hideous mask.
결혼 8년째를 맞아 부부생활에 권태를 느끼던 회사원 스기야마 쇼지는 어느 날 샐러리맨들의 하이킹 모임에 갔다가 타이피스트로 일하는 아름답고 쾌활한 가네코 지요와 사랑에 빠진다. 남편의 외도 사실을 알게 된 아내 마사코는 집을 나가는데.. ‘결혼’과 ‘죽음’의 문제를 다룬 영화들 사이에서 가교 역할을 하는 은 오즈가 주로 다루었던 ‘부모와 자식 간의 문제’가 아닌 결혼한 부부의 헤어짐과 재결합을 다룬 작품이다. 이제까지 오즈가 주로 다루었던 주제와는 거리가 있는 이 작품은 메이저 영화사인 쇼치쿠의 의견을 수렴해 관객 취향에 부합하는 일부 성적 문제가 가미된 멜로드라마로 탄생되었지만 여전히 오즈적 영화 스타일은 고수되고 있다. 현재까지 가장 일본적인 감독으로 평가받는 오즈는 이 작품에서도 일본문화 속에 깊이 존재하는 인생의 순환에 대한 철학적인 고찰을 이어가고 있다. (from Naver 영화)
Toki Kurobayashi
료타로와 후미코 부부는 요즘 부쩍 다투는 일이 많아졌다. 아내가 읽지도 않은 신문의 요리란을 먼저 자르는 것이나, 남편이 혼자 주말에 외출하는 것 등 서로에게 서운함을 느끼는 일이 계속 벌어지는 것이다. 그런데 옆집에 젊은 부부인 넨키치와 히나코가 이사 오면서 자신들의 관계를 돌아볼 기회가 생긴다.
Sadako Izumi
An Ishiro Honda film.
Two youths - the serious son of a Buddhist abbot and his rakish pal - quarrel over a restaurant keeper's daughter. When one of the youths die the other boy and the girl find they cannot forget him.
Kuniko Tomioka
태평양 전쟁 중에 도미오카를 만나 사랑에 빠진 유키코는 그가 이혼하고 자신과 살아갈 것이라고 생각한다. 그러나 그는 여전히 아내와 함께 살고 있었고, 유키코의 갑작스러운 방문에 놀란 도미오카는 집을 나와 온천이 있는 여관으로 그녀를 데려간다. 그리고 아내가 병이 들어 도저히 떠날 수 없다고 하는데...
Madame
An Ishiro Honda film.
Natsuko
This drama of middle-class life in postwar Japan tells the story lower-middle-class workers in the city of Kawasaki, and their troubles and travails.
Toku, a factory worker gives food to a starving woman, Tsuru, who then follows him home. He shares a shack in a shanty village in Kawasaki with his friend Pin-chan. The two men try to get rid of her but then let her stay when she gives them money. Tsuru tells the people of the village that she lost her job due to a strike, then was robbed of her severance pay, then sold to a brothel in Tsuchiura. She ran away with a friend from Kawasaki. Toku and Pin-chan sell her to a geisha house and spend the money. She is thrown out. The owner demands his money back. Tsuru earns the money to pay their debt by working as a prostitute outside the station. The other prostitutes beat her. She fends them off with a policeman's revolver and is then shot dead by the police.
Michiyo
This is a film about a Naval Air Corps Director who hates the war. Director Honda uses this film to ask the question "What is war?", showing the human bonds between Japan and America, Japanese military tactics which had little regard for life, and the attitude of Japanese military personnel who treated their actions as if they were just doing a job. This film contains few battle scenes, concentrating instead on the love stories of young officers and female members of the community in this lonely air base.
Aihara Fusako
동경의 성공한 사업가인 신고의 아들인 슈이치는 아내인 기쿠코, 부모님과 함께 카마쿠라의 안락한 집에서 살고 있다. 그는 아버지가 중견간부로 있는 회사에서 일하기 때문에 함께 직장에 출근한다. 그러나 슈이치는 자주 시내에 늦게까지 남아서 그의 정부와 함께 술을 마시며 지낸다. 기쿠코는 시부모를 돌보며 남편을 참을성 있게 기다리는데, 남편은 늦은 시간에 술에 취해 돌아오곤 한다. 현명하며 근대적인 사고를 가진 신고는 아들의 무분별함을 알지 못하며 외로운 며느리를 가엾게 여긴다. 거짓말하는데 지친 슈이치의 비서 에이코는 결국 신고에게 슈이치의 불륜을 말해주면서...
번역일로 먹고 사는 마유미는 결혼을 하지 않아 주위 사람들의 걱정을 산다. 마유미는 결혼 생각이 없다며 대답을 피하지만 사실 그는 오랫동안 한 여성만을 좋아하고 있다. 한편, 마유미는 우연히 만난 친구에게 새로운 일을 제안 받는다. 바로 미군과 사귀는 여성들에게 영어 편지를 대신 써주는 일이다. 기노시타 게이스케 감독이 각본을 썼으며, 다나카 기누요도 마유미의 고객으로 잠시 출연한다. 1954년 칸영화제 경쟁부문 상영.
Harue
Story about a poor Japanese woman living near an American army base who resorts to prostitution.
Every year, at the festival, familiar merchants such as Toraemon, a magic trick, Tokubei, a blowgun, Kaji, acrobatics, and Unsaibo, a ritual, gather toward the port town.
Kayo Konishi
A story of unhappy youths and the perils of lack of sex education.
Eiko Matsuyama
결혼한 지 십 년이 지난 미호코와 나카가와 부부는 서로에게 무뚝뚝한 사이다. 그런데 최근 나카가와는 밝고 쾌활한 성격을 가진 비서 후사코와 많은 시간을 보낸다. 그런데 후사코가 고향에서 나카가와에게 보낸 엽서를 미호코가 먼저 발견하고 남편을 의심하기 시작하면서 일이 커진다. , 에 이은 ‘아내 이야기 3부작’ 중 마지막 작품.
Mrs. Akamatsu
A married couple looking for an apartment move in with the husband's co-worker, a widower. The husband becomes jealous of the widower and his wife.
Ritsu
관광버스 안내원을 하는 키요코의 가족은 도쿄의 서민 동네에 살고 있다. 오빠와 두 언니, 그리고 막내 키요코의 4형제는 모두 아버지가 달라서인지 다툼이 그치질 않는다. 지긋지긋하게 싸우는 가족들의 모습에 질린 키요코는 집을 나와 하숙을 시작하게 된다. 나루세 미키오 감독이 다이에이 영화사에서 찍은 최초의 영화로 익숙하지 않은 환경에서의 촬영이었으나, 가족들이 각자의 마음을 숨긴 채 소바를 먹는 장면은 나루세 미키오 특유의 시선극을 잘 보여준다. 20세기 중반 일본 영화의 황금기를 이끌었던 거장 나루세 미키오의 대표작
Noriko Kurihara
료스케는 "뽀빠이" 타입의 아버지로 전쟁 때 폭격으로 불타버렸던 가게를 재건하고자 밤낮으로 열심히 일한다. 그의 아내인 마사코와 두 딸인 도시코와 히사코 또한 가족을 위해서 끝없이 희생하며 최선을 다해 돕는다. 도시코는 피카소에 영감을 받아 빵을 굽는 근대적인 사고를 사진 빵집의 신지로와 사랑하는 사이다. 어느 날 아버지는 병으로 눕게 되고 그의 형제인 기무라가 찾아온다. 그는 아버지에게 무슨 일이 일어나면 자신이 일을 돕겠다고 한다. 기무라는 모든 사람들과 잘 지내지만, 도시코는 사람들이 엄마와 기무라 간의 염문에 대해 수군거리는 소리를 듣게 된다. 이기심이 발동한 도시코는 기무라가 떠나야 한다고 주장하고 결국 기무라는 그렇게 하는데... (서울시네마떼끄 나루세 미키오 회고전)
Once an average and seemingly ordinary Tokyo girl, she suddenly finds herself as a TV star owing to her discovery by a casting company, which noticed photographs that her cousin had sent. When another actress falls ill she is given the role instead. Her first film is a success propelling the young actress to popularity, her own fans, money and a house. While everything looks dandy from the outside not all is well within the family however.
Keiko Yamakita
결혼한 지 5년이 되어가는 미치요와 하쓰노스케는 점차 서로에게 권태를 느끼기 시작한다. 하쓰노스케는 작은 회사에서 증권 중개인으로, 미치요는 집안일을 하며 일상을 보낸다. 그러나 그들의 틀에 박힌 생활도 하쓰노스케의 조카인 사토코의 갑작스러운 방문으로 균열이 일어나는데...
The critical establishment was clearly not prepared to accept a woman's prison film featuring former prostitutes recovering from venereal diseases, unwanted pregnancies, and estranged lovers. With its cat fights, hysterical tantrums, film noir lighting, and dramatic music, White Beast is indicative of the new influences of the Hollywood psychological thriller on Naruse. Caged (John Cromwell, 1950) initiated a cycle of women's prison movies in the United States that may or may not have been shown in Japan, but the stylistics of White Beast draw on the same paranoid woman's films and film noir conventions that preceded the American cycle.
Three humorous love stories set in rural Japan.
Takiko Nakada
당시 군의관으로 일하던 쿄지는 매독환자를 수술 하던 중 메스에 손을 베어 자신도 매독에 걸리고 만다. 어려운 환경 때문에 치료도 제대로 못한 쿄지는 전쟁이 끝나고 고향으로 돌아오지만 매독 때문에 약혼자와의 결혼까지 포기한다. 쿄지는 자신이 매독에 걸렸단 사실을 비밀로 하지만 간호사인 미네기시는 매독치료약이 없어진 사실을 눈치챈다.
Miyo
전후의 일본, 한차례의 세력 다툼이 있은 후, 두목이 된 젊은 야쿠자가 알콜 중독자인 의사에게 치료를 받는다. 의사는 그 젊은이에게 결핵이라는 진단을 내리고 치료할 것을 권하며 곧 두 사람 사이에는 묘한 우정이 싹튼다. 하지만 얼마 후, 감옥에서 출소한 이전의 두목이 자신의 자리를 되찾으려 하면서 그 젊은 야쿠자는 곤경에 처하게 되는데...
Masako
전쟁의 상흔이 가시지 않은 도쿄. 친구 하숙집에 얹혀 사는 유조와 언니 집에서 열여섯 식구와 함께 사는 마사코는 일주일에 한 번, 일요일의 데이트가 유일한 즐거움이다. 맛있고 값도 싼 ‘히아신스’라는 이름의 커피숍을 여는 것이 꿈인 두 사람. 하지만 현실은 비참하기 그지없어, 수중에 가진 돈이라곤 35엔이 전부다. 모델하우스도 구경해 보고, 세가 싸다는 아파트도 보러 가지만, 두 사람의 형편으론 그 어느 곳도 무리일 뿐이다. 유조의 친구가 경영하는 카바레에서도 냉대받고, 비를 맞으며 보러 간 연주회는 암표상이 표를 다 사 버려 매진이다. 그러나 두 연인들은 희망을 잃지 않고, 또 다시 내일을 준비한다.
Kimura
A romance with political overtones about the relationship of a sheltered bourgeois woman and a doctor who devotes himself to caring for the poor. Over a ten-year period - from 1936 through the war - they find each other and are separated again by the events of those tumultuous days.
Lady
쇼와 8년(1933년), 교토대학 학생 유키에는 법학부 야기하라 교수의 딸로 부족함 없는 생활을 누리고 있다. 아버지의 제자 중 신중하고 상식을 중시하는 이토카와와 정의를 위해 투쟁하고자 하는 노게. 유키에는 대조적인 두 사람 사이에서 흔들린다. 그러던 중 자유사상을 이유로 야기하라 교수가 탄압을 받게 되고, 노게는 좌익 운동을 하다 수감된다. 수년 후 검사가 된 이토카와의 청혼을 거절하고, 유키에는 노게를 찾아가 동거를 시작한다. 노게는 반전 운동을 하다 스파이 혐의로 체포되고, 감옥에서 고문을 당해 죽고 만다. 유키에는 노게의 유골을 안고 그의 고향으로 향한다.
Lord for a Night is a 1946 Japanese film directed by Teinosuke Kinugasa.
Yoshiko Okamoto, Elder Sister
Two sisters, one a dancer and the other a script supervisor at a big movie studio, become embroiled in union activities when a strike is called in sympathy with striking railroad workers, one of whom boards with the sisters and their parents. The girls' father argues with them about their strike, but finds his views changing when he himself loses his job.
The story of an airport and its air traffic control crew in a remote and northern Japanese town. Three of the air traffic controllers are female with one of them working with her dead fiancé's sister. The engaged man had gone to war and never returned.
Student worker (uncredited)
태평양전쟁 말기인 1944년. 전국 각지의 공장에서 군수 증산 운동이 시작된다. 정밀병기에 쓰이는 렌즈를 생산하는 동아과학에서도 남자는 100%, 여자는 50%의 증산 목표가 발표된다. 남자의 반이라는 목표에 자존심이 상한 여자 공원들은 스스로 목표치를 3분의 2로 높인다. 조장 와타나베 쓰루를 중심으로 여자들은 생산 증가를 위해 온 힘을 모아 노력하지만 얼마 안 가 피로가 누적되며 오해와 반목으로 무리가 생기기 시작한다. 하지만 상사들의 따뜻한 보살핌과 동료들 간의 이해를 통해 공원들의 결속은 더욱 강해지고, 그들의 노력 역시 보답을 받는다.