Leonardo Feliciano

참여 작품

Mars One
Director of Photography
The Martins family are optimistic dreamers, quietly leading their lives in the margins of a major Brazilian city following the disappointing inauguration of a far-right extremist president. A lower-middle-class Black family, they feel the strain of their new reality as the political dust settles. Tércia, the mother, reinterprets her world after an unexpected encounter leaves her wondering if she’s cursed. Her husband, Wellington, puts all of his hopes into the soccer career of their son, Deivinho, who reluctantly follows his father’s ambitions despite secretly aspiring to study astrophysics and colonize Mars. Meanwhile, their older daughter, Eunice, falls in love with a free-spirited young woman and ponders whether it’s time to leave home.
Partida de Vôlei à Sombra do Vulcão
Director of Photography
Mesmerized by the image of an active volcano on the other side of the world, a woman sets out to meet her fury. On the way, without being able to return, she finds herself in an extraordinary pregnancy, starting the account of the journey that gives shape to this play-film, a journey between theater and cinema inspired by the narratives of fantastic realism.
발렌티나
Director of Photography
발렌티나는 성전환 수술을 받고 여성이 되었지만 따돌림으로 학교를 그만두었다. 아무리 현재 외형이 여자로 보일지라도 남자였다는 과거는 혐오와 차별의 근거가 된다. 학교로 돌아가기 위해서 그 과거를 지워내야만 한다. 그래서 어머니와 함께 자신의 과거를 모르는 낯선 동네로 이사를 간다. 새롭게 얻은 ‘발렌티나’라는 이름으로 고등학교에 재등록하려고 하지만, 그러기 위해서는 어머니뿐만 아니라 아버지의 서명이 필요하다는 사실을 알게 된다. 집을 나가 연락이 두절된 상태인 아버지가 서류상 어머니와 여전히 부부 관계이기 때문이다. 다행히도, 정식 입학에 앞서 진행된 여름학교에서 자신을 기꺼이 도와주는 친구들을 사귀고 그들 덕에 아버지를 찾게 된다. 그런데 난관은 여기에서 그치지 않는다. 파티에서 잠시 잠든 틈에 성추행을 당하고 그와 동시에 트랜스젠더라는 소문이 퍼지면서 일부 학부모들이 입학을 반대하고 나선다. 시스젠더 여성으로서의 패싱에 실패한 발렌티나는 아버지를 따라 또다시 떠나고 싶어 한다. (제9회 디아스포라 영화제)
Cadê Edson?
Additional Photography
A film about popular movements in defense of housing. Introducing: the State against the Homeless, in the capital of Brazil.
Cadê Edson?
Executive Producer
A film about popular movements in defense of housing. Introducing: the State against the Homeless, in the capital of Brazil.
노 코라카오 도 문도
Director of Photography
The inhabitants of the Brazilian city of Contagem yearn for a better life. At the core of it all is Selma, a woman dreaming about the heart of the world: it could be anywhere, as long as it's a place where to feel happier.
무토지
Producer
브라질 무토지농촌노동자운동(MST)가들은 공장의 유휴지를 점거한다. 그곳에서 농민과 노동자들은 기업의 이익을 위해 화학비료로 길러진 사탕수수가 아닌, 직접 제작한 유기농 약품을 이용해 농작물을 재배한다. 이를 빈곤한 상황에 놓인 지역주민들에게 나눠주며 토지를 둘러싼 문제를 알린다. 이들은 석유와 곡식을 운반하는 철로를 막고, 토지소유자이자 기업식 농업 생산자인 의원 집 앞까지 찾아간다. 그리고 이들을 공격하는 자본과 공권력의 감시에 맞서기 위해 점거한 땅에 망루를 손수 짓는다. 비어있던 땅은 사람의 손을 타며 사람이 살 수 있는 곳으로 변해간다. (2020년 제24회 서울인권영화제) 브라질은 1%의 대지주들이 45% 이상의 토지를 소유하고 있다. 토지가 필요한 농민들은 브라질 전체 인구의 37%나 되지만 농민이 소유하고 있는 토지는 1% 미만이다. 이는 1965년 군정의 군사쿠데타 통치로 인해 생겨난 토지법 때문이었다. 토지법은 비어있는 땅에 ‘합법’의 이름으로 주인을 붙였다. 이미 그 땅에서 살고 있던 사람들은 쫓겨났고, ‘합법’적인 토지소유자들은 그곳에 대규모 농업을 벌이기 시작했다. 이 과정에서 토지가 ‘없는’ 농민들은 소작농의 형태로 농장에서 일당을 받으며 일하거나 파종, 추수와 같은 막대한 노동력이 필요할 때에만 일할 수 있었다. 농민들이 기업에 속해 생산한 농작물 대다수는 설탕의 원재료인 사탕수수다. 사탕수수 최다 수출국 브라질은 이름을 떨치지만, 기아와 빈곤으로 시달리는 농민과 노동자는 가려진다. 이러한 상황에서 MST(무토지농촌노동자운동)는 1984년부터 농지개혁을 위한 투쟁을 벌였다. 이에 정치인들은 농지개혁을 약속하지만 단 한 번도 제대로 이행하지 않는다. 오히려 정치인들이 지주이자 자본가인 가운데, 현 정권에서는 토지와 주거에 대한 시위를 테러로 규정한다. 국가와 공권력은 법의 이름으로 이들을 삶터 바깥으로 내모는 일에 더 집중했다. 노동자와 농민들에겐 단 몇 초 만에 광활한 밭에 약품을 뿌리는 기계, 투기 목적으로 땅을
Parque Oeste
Director of Photography
After being the victim of a violent eviction in the Parque Oeste neighborhood, in Goiânia, a woman rebuilds her life based on the struggle for housing.
Parque Oeste
Cinematography
After being the victim of a violent eviction in the Parque Oeste neighborhood, in Goiânia, a woman rebuilds her life based on the struggle for housing.
The Devil's Knot
Director of Photography
During the slavery period in Brazil, a sugar cane farm was the stage for the darkest kinds of horrors. Years later, the place's cruel past is still stained in its walls, even if unnoticed, until a series of strange events starts happening and death returns to the farm. The film is divided in five short horror stories.
Araby
Director of Photography
André, a teenager, lives in an industrial town in Brazil near an old aluminum factory. One day, a factory worker, Cristiano, suffers an accident. Asked to go to Cristiano’s house to pick up clothes and documents, André stumbles on a notebook, and it’s here that Araby begins — or, rather, transforms. As André reads from the journal entries, we are plunged into Cristiano’s life, into stories of his wanderings, adventures, and loves.
ELEGGUA
Producer's Assistant
mariana, a young black woman is recovering from a heavy depression. she just wants to be happy, but hasn’t found her way yet.
Outer Edge
Cinematography
Fragments of an endless night, Robert and Teresa meet and get to know each other, and get separate by the force of oppression and the threat of death and disappearance that continually creeps in.
Constelações
Director of Photography
Ressurgentes — Um Filme de Ação Direta
Cinematography
This film touches on political thought, worldview, as well as the direct actions of a group of militants from autonomous movements in the Federal District of Brazil, from 2005 to 2013.
White Out, Black In
Cinematography
Shots fired inside a club frequented by black Brazilians in the outskirts of Brasilia leave two men wounded. A third man arrives from the future in order to investigate the incident and prove that the fault lies in the repressive society.
Meu Nome é Maninho
Director of Photography
During the passage of the World Cup of Brazil through Brasilia, we accompanied Maninho, a former professional football player who today works as a street walker, selling bottles of water and flags of the national teams.
Entorno da Beleza
Cinematography
The film follows the Miss contest season in Brasilia and satellite cities of the Federal District in the year 2010, revealing the contradictions behind the catwalks of fashion.
Hood Movie: Is the City One Only?
Cinematography
The city of Brasilia hoped to become, from its very architecture, the expression of modern urban conception and an egalitarian society. However, neither the workers hired to pursue this project, nor the constant migratory flow that took place from the beginning, fitted in the government’s plan. In 1971, it began what was known as the “Campaign to Eradicate Invaders”. Together with other locals, the director reflects on the history, the transformations and the future of this place where the hypocritical official jingle “A cidade é uma só!” is no longer heard.
Fora de Campo
Director of Photography
A documentary about football players in the low divisions of Brazilian football.
Rap, O Canto da Ceilândia
Cinematography
A documentary about rap artists from Ceilândia, a satellite-city of Brazil capital, Brasilia. The film portrait the struggle of the lives of the rapers and makes a parallel with the violent building of the city designed to settle the outcast from Brasilia after its completion.