Miranda July

Miranda July

출생 : 1974-02-15, Barre, Vermont, USA

약력

Miranda July (born February 15, 1974) is a performing artist, musician, writer, actress and film director. Born Miranda Jennifer Grossinger, she works under the surname of "July," which can be traced to a character from a "girlzine" Miranda created with high school friend Johanna Fateman, called "Snarla". Description above from the Wikipedia article Miranda July, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.​

프로필 사진

Miranda July
Miranda July
Miranda July

참여 작품

화산만큼 사랑해
Narrator (voice)
카티아와 모리스 크라프트는 서로와 화산을 사랑했고, 분출하는 화산을 찾아 지구를 누비며 연구 내용을 기록했다. 1991년, 두 화산학자는 자연계에 관한 우리의 이해를 높이는 방대한 자료를 뒤로하고 사망했다. 본 다큐멘터리 영화는 그들이 남긴 기록을 바탕으로 사랑이라는 이유 때문에 미지의 세계를 모험한 두 과학자의 여정을 따라가며 생성과 소멸에 관해 이야기한다.
엘 플라네타
Thanks
런던에서 패션디자인을 공부하던 레오는 아버지가 세상을 떠난 후 자신의 고향이자 괴짜 엄마 마리아가 사는 스페인 북서부의 항구도시 히혼으로 돌아온다. 경제 위기 이후 관광객이 감소하면서 쇠락의 길을 걷고 있는 도시에서의 삶은 녹록지 않다. (제26회 부산국제영화제)
Path of Wellness
Carrie Brownstein
A spoof weekly news and entertainment program. This week's guest is musical group, Sleater-Kinney.
150 Miles of Rotting, Rutted, Lumpy, Dilapidated Pavement
Awkward Woman Talking
A Woman Watches People.
Nichols Canyon Road
Eyes-on-the-road
A short film inspired by David Hockney’s painting Nichols Canyon (1980).
Nichols Canyon Road
Director
A short film inspired by David Hockney’s painting Nichols Canyon (1980).
카조니어
Writer
사기꾼인 테레사와 로버트는 26년간 외동딸 올드 돌리오를 훈련 시켜 틈만 나면 사기를 치고, 은행 범죄를 저지르고, 훔치도록 했다. 자포자기 식의 성급한 상상 속 강도행각을 하는 동안 그들은 한 낯선 이를 유혹해 다음 사기극에 가담하게 해 그들의 세계가 뒤집히게 된다.
카조니어
Director
사기꾼인 테레사와 로버트는 26년간 외동딸 올드 돌리오를 훈련 시켜 틈만 나면 사기를 치고, 은행 범죄를 저지르고, 훔치도록 했다. 자포자기 식의 성급한 상상 속 강도행각을 하는 동안 그들은 한 낯선 이를 유혹해 다음 사기극에 가담하게 해 그들의 세계가 뒤집히게 된다.
셜리
Thanks
문학 조교수 자리를 찾고 있는 프레드는 아내 로즈와 함께 버몬트의 작은 대학가로 이사한다. 이 젊은 부부에게 스탠리 하이먼 교수가 한 가지 제안을 한다. 로즈가 집안 청소와 더불어 저명한 호러 작가인 그의 아내 셜리 잭슨을 돌보는 데 동의한다면 무료 숙식을 제공하겠다는 것이다.​
Miranda July: Where it Began
Herself
In this documentary, produced in 2019, director Miranda July and filmmaker Lena Dunham explore July’s beginnings, including her early work as a performer, the creation of her Joanie 4 Jackie project, and the development and production of her first feature film, ME AND YOU AND EVERYONE WE KNOW.
July Interviews July: Deauville, 2005
Director
Director Miranda July took a new video camera to the 2005 Deauville American Film Festival in France, which she was invited to attend with ME AND YOU AND EVERYONE WE KNOW. Criterion discovered the footage she shot there in July’s archives and edited it for this release. Presented here, it offers a glimpse into July’s capacity to turn any occasion into an opportunity for artistic expression.
July Interviews July: Deauville, 2005
Camera Operator
Director Miranda July took a new video camera to the 2005 Deauville American Film Festival in France, which she was invited to attend with ME AND YOU AND EVERYONE WE KNOW. Criterion discovered the footage she shot there in July’s archives and edited it for this release. Presented here, it offers a glimpse into July’s capacity to turn any occasion into an opportunity for artistic expression.
July Interviews July: Deauville, 2005
Herself
Director Miranda July took a new video camera to the 2005 Deauville American Film Festival in France, which she was invited to attend with ME AND YOU AND EVERYONE WE KNOW. Criterion discovered the footage she shot there in July’s archives and edited it for this release. Presented here, it offers a glimpse into July’s capacity to turn any occasion into an opportunity for artistic expression.
Open to the World
Director
Miranda July looks back at her Artangel project, an interfaith charity shop that opened up unannounced inside one of the world's most famous department stores in August 2017. Situated on the third floor of Selfridges, London, surrounded by designer boutiques, this shop was run and staffed jointly by four religious charities invited by July: Islamic Relief, Jewish charity Norwood, London Buddhist Centre and Spitalfields Crypt Trust.
Open to the World
Miranda July looks back at her Artangel project, an interfaith charity shop that opened up unannounced inside one of the world's most famous department stores in August 2017. Situated on the third floor of Selfridges, London, surrounded by designer boutiques, this shop was run and staffed jointly by four religious charities invited by July: Islamic Relief, Jewish charity Norwood, London Buddhist Centre and Spitalfields Crypt Trust.
How Does It Start
Thanks
With her self-absorbed parents distracted by their recent divorce, 12-year-old Rain is left alone to navigate the complexities of love and adulthood—and learns to do it her own way.
빌 스트리트가 말할 수 있다면
Thanks
1970년대 할렘에서 살고 있는 ‘티시’와 ‘포니’ 어린 시절부터 친구였던 둘은 연인으로 발전하며 함께하는 미래를 꿈꾼다. 하지만, ‘포니’가 단지 흑인이라는 이유로 강간사건의 용의자가 되며 억울하게 체포되고 ‘포니’의 무죄를 입증하기 위해 ‘티시’와 그녀의 가족들은 고군분투한다. 사건발생 당시 ‘포니’와 함께 있었던 친구 ‘대니얼’을 통해 알리바이를 입증하려 하지만 ‘대니얼’ 역시 흑인이라는 이유로 억울한 누명을 쓴 전과자. 티시의 어머니인 ‘샤론’ 역시 딸의 행복을 위해 ‘포니’를 용의자로 지목했던 ‘로저스’를 설득하러 푸에르토리코까지 떠나지만 그녀는 사건의 후유증으로 그 누구와도 대화하지 않으려 한다. ‘포니’의 무죄입증은 갈수록 어려워져만 가는데…
매들린스 매들린
Regina
Madeline has become an integral part of a prestigious physical theater troupe. When the workshop's ambitious director pushes the teenager to weave her rich interior world and troubled history with her mother into their collective art, the lines between performance and reality begin to blur. The resulting battle between imagination and appropriation rips out of the rehearsal space and through all three women's lives.
Half the Picture
Herself
At a pivotal moment for gender equality in Hollywood, successful women directors tell the stories of their art, lives and careers. Having endured a long history of systemic discrimination, women filmmakers may be getting the first glimpse of a future that values their voices equally.
Turn It Around: The Story of East Bay Punk
Herself
Turn It Around: The Story of East Bay Punk spans over 30 years of the California Bay Area’s punk music history with a central focus on the emergence of the inspiring 924 Gilman Street collective. This diverse group of artists, writers, organizers and musicians created a do-it-yourself petri dish that changed the punk scene... and the world at large.
항문남녀
Thanks
일상생활이 힘들 정도의 심한 중독 증상을 치료 중인 아다와 애런은 정신과 상담을 기다리던 중에 서로를 만나게 된다. 그들은 사랑에 빠지고 서로의 그곳을 탐닉하기 시작한다. 인간 본연의 모습까지도 사랑하는 조금 다른(?) 취향을 가진 연인들의 이야기. (2017년 제21회 부천국제판타스틱영화제)
No Light and No Land Anywhere
Executive Producer
Grieving her mother’s death and her own failing marriage, Lexi boards a plane from London to Los Angeles in search of the estranged father who abandoned her when she was three years old. Based out of a seedy Hollywood motel, she follows a tenuous trail of breadcrumbs, collecting numbers and addresses in the hopes that one will lead to her father, while establishing unexpected connections along the way.
우리의 20세기
Thanks
싱글맘인 도로시아는 아들 제이미와 단 둘이 지내지만, 그녀는 아들이 남자답게 크기를 바란다. 그러던 어느 날 제이미가 친구들과 기절하기 놀이 하던 중 쓰러지게 되고 반 시간 만에 의식이 돌아오자, 도로시아는 아들에게 자기자신을 찾을 수 있는 방법에 대해 고민하게 된다. 그리고 그녀의 이웃들을 소집하게 되는 도로시아는 그들에게 아들이 남자답게 자랄 수 있도록 도움을 청하게 된다. 한편 제이미는 질풍노도의 사춘기를 보내며, 죽마고우인 줄리에게 남다른 감정을 갖게 된다. 하지만 너무 친하다는 이유로 그를 남자로 생각하지 않는 줄리를 보며 제이미는 지금의 관계를 발전시킬 방법을 모색하게 된다. 그런 그들을 보며 윗 층에 세들어 사는 에미는 제이미에게 여자를 꼬실 수 있는 방법을 찾아 클럽을 방문하게 되고, 제이미는 에미의 도움으로 '연상녀를 꼬시는 방법'을 연습하게 되는데...
Somebody
Victoria
Have you ever found it impossible to say something, face to face, to someone you know, someone you love? The words just won’t come out? New messaging service, Somebody, could help.
Somebody
Writer
Have you ever found it impossible to say something, face to face, to someone you know, someone you love? The words just won’t come out? New messaging service, Somebody, could help.
Somebody
Director
Have you ever found it impossible to say something, face to face, to someone you know, someone you love? The words just won’t come out? New messaging service, Somebody, could help.
그녀
Thanks
테오도르는 다른 사람들의 편지를 대신 써주는 대필 작가로, 깊이 아꼈던 아내와 이혼 소송 중이다. 타인의 마음을 전해주는 일을 하고 있지만, 정작 테오도르 자신은 너무 외롭고 공허한 삶을 살고 있다. 그러던 어느 날, 스스로 생각하고 느끼는 인공 지능 운영체제인 사만다를 만나게 된다. 사만다는 따뜻한 목소리와 뛰어난 전산처리 능력을 통해 테오도르가 더 편안한 삶을 살 수 있도록 돕고, 테오도르는 자신의 육체를 통해 사만다가 더 많은 세계를 경험할 수 있도록 격려한다. 그렇게 둘은 직접적인 접촉보다 밀도 높은 정신적 교감을 나누는데...
Night Giant
Executive Producer
After being haunted by a Night Giant in the streets of Echo Park, a young man contacts a Giant Hunter to help him destroy his problem. A suspenseful deadpan comedy set in a black and white twilight zone world.
미래는 고양이처럼
Screenplay
그들은 보다 책임감 있는 삶을 살기 위해 수명이 6개월 남은 병든 고양이를 입양하기로 한다.하지만 잘 키우면 길게는 5년 정도 더 살 수도 있다는 수의사의 말에 제이슨과 소피는 갑자기 고양이를 책임져야 한다는 두려움에 사로잡히고, 고양이의 치료를 기다리는 한 달의 시간 동안 ‘마지막 자유’를 만끽하기로 결심한다.직장을 그만두고, 인터넷도 끊어버린 채 평소 꿈꿔온 일들에 과감히 도전하는 두 사람. 하지만 그들의 새로운 일상은 점점 전혀 예기치 못한 방향으로 흘러가기 시작하는데…
미래는 고양이처럼
Sophie / Voice of Paw-Paw
그들은 보다 책임감 있는 삶을 살기 위해 수명이 6개월 남은 병든 고양이를 입양하기로 한다.하지만 잘 키우면 길게는 5년 정도 더 살 수도 있다는 수의사의 말에 제이슨과 소피는 갑자기 고양이를 책임져야 한다는 두려움에 사로잡히고, 고양이의 치료를 기다리는 한 달의 시간 동안 ‘마지막 자유’를 만끽하기로 결심한다.직장을 그만두고, 인터넷도 끊어버린 채 평소 꿈꿔온 일들에 과감히 도전하는 두 사람. 하지만 그들의 새로운 일상은 점점 전혀 예기치 못한 방향으로 흘러가기 시작하는데…
미래는 고양이처럼
Director
그들은 보다 책임감 있는 삶을 살기 위해 수명이 6개월 남은 병든 고양이를 입양하기로 한다.하지만 잘 키우면 길게는 5년 정도 더 살 수도 있다는 수의사의 말에 제이슨과 소피는 갑자기 고양이를 책임져야 한다는 두려움에 사로잡히고, 고양이의 치료를 기다리는 한 달의 시간 동안 ‘마지막 자유’를 만끽하기로 결심한다.직장을 그만두고, 인터넷도 끊어버린 채 평소 꿈꿔온 일들에 과감히 도전하는 두 사람. 하지만 그들의 새로운 일상은 점점 전혀 예기치 못한 방향으로 흘러가기 시작하는데…
비기너스
Story
자신만의 색깔을 가진 일러스트 작가 올리버(이완 맥그리거)는 자신의 작품과는 다른 평범하고 소소한 삶을 지향하며 살지만 어느 날 45년간의 결혼 생활을 끝낸 아버지 할(크리스토퍼 플러머)은 시한부 선고를 받은 뒤 남은 인생을 솔직하게 살겠다며 75살의 나이에 커밍 아웃을 선언한다. 그 날 이후 어느 때보다 에너지 넘치는 게이 라이프를 즐기는 할을 보며 기쁘기도 하지만 한편으론 서운해지는 올리버. 그의 마음을 알아주는 건 그가 키우는 개 아더뿐이다. 올리버는 파티에서 우연히 프랑스 출신 여배우 애나(멜라니 로랑)를 만나게 되는데...
비기너스
Thanks
자신만의 색깔을 가진 일러스트 작가 올리버(이완 맥그리거)는 자신의 작품과는 다른 평범하고 소소한 삶을 지향하며 살지만 어느 날 45년간의 결혼 생활을 끝낸 아버지 할(크리스토퍼 플러머)은 시한부 선고를 받은 뒤 남은 인생을 솔직하게 살겠다며 75살의 나이에 커밍 아웃을 선언한다. 그 날 이후 어느 때보다 에너지 넘치는 게이 라이프를 즐기는 할을 보며 기쁘기도 하지만 한편으론 서운해지는 올리버. 그의 마음을 알아주는 건 그가 키우는 개 아더뿐이다. 올리버는 파티에서 우연히 프랑스 출신 여배우 애나(멜라니 로랑)를 만나게 되는데...
Natural Selection
Thanks
When a dutiful, albeit barren Christian housewife discovers that her devout husband has suffered a stroke at a sperm bank where he's been secretly donating his seed for the past 25 years, she leaves her sheltered world and starts off on a journey to find his eldest biological son - a mullet-headed, foul-mouthed ex-con with whom she develops an odd but meaningful relationship.
Shoegazer
Executive Producer
What happens when a bartender on a mission to find her cheating boyfriend gets stuck driving a drunk high-schooler home? Trans Am, emergency room, strip club, showdown, vomit, sunrise. Yeah.
!Women Art Revolution
Self
Through intimate interviews, provocative art, and rare, historical film and video footage, this feature documentary reveals how art addressing political consequences of discrimination and violence, the Feminist Art Revolution radically transformed the art and culture of our times.
아임 히어
Thanks
A library assistant plods through an ordinary life in LA until a chance meeting opens his eyes to the power of creativity and ultimately, love. When this new life and love begin to fall apart, he discovers he has a lot to give. This short film proves that ordinary is no place to be.
The Swim Team
Thanks
A young woman forms a bond with three elderly shopkeepers when she teaches them how to swim - even though there are no bodies of water to be found.
The Swim Team
Story
A young woman forms a bond with three elderly shopkeepers when she teaches them how to swim - even though there are no bodies of water to be found.
괴물들이 사는 나라
Thanks
고집불통 개구쟁이 아홉살 맥스는 외롭다. 아빠는 떠났고, 누나는 놀아주지 않는데다 왠일인지 엄마는 늘 바쁘기만 하다. 어느 날 엄마의 새 남자친구 때문에 심통이 난 맥스는 한바탕 소동을 피우고 엄마에게 꾸중을 들은 뒤 집을 뛰쳐나간다. 작은 배를 타고 여행을 떠난 맥스. 바다를 가로질러 소년이 도착한 곳은 바로 ‘괴물들이 사는 나라’. 그곳에서 맥스는 신비롭고 이상하고 거대한 괴물들과 조우하는데, 그들은 오랜 시간 동안 자신들의 지도자가 되어줄 누군가를 기다려왔다. 결국 맥스는 괴물들이 사는 나라의 왕이 되고 모두가 행복할 수 있는 나라를 만들겠다고 다짐한다. 하지만 맥스의 뜻대로 통치는 순탄치만은 않다.
Joanie 4 Jackie: A Quick Overview
A documentary about the origins of Miranda July's "Big Miss Moviola" project, later renamed "Joanie 4 Jackie."
미 앤 유 앤 에브리원
Director
각기 다른 두 명의 사람들이 서로 만나 새로운 관계를 맺으려고 노력한다. 외로운 예술가인 크리스틴과 갓 홀아비가 된 리차드. 이 둘은 서로에게 확신을 갖지 못한다. ## 짧게 말하면… “너를 사랑해” ## …. ))<>(( …. 앞뒤로… 영원히 사랑하고파 ^^ 엉뚱 명랑한 비디오 아티스트 크리스틴은 신발가게에서 일하는 리처드에게 호감을 느껴 적극적으로 접근하지만, 갓 이혼 당해 패닉 상태에 빠진 리처드는 그녀의 갑작스런 호의를 받아들일만한 여유가 없다. 크리스틴과 리처드가 어설프고 서투르게 새로운 사랑을 향해 조심조심 다가가는 동안 리처드의 십대 아들 피터는 성적 호기심이 가득한 동네 소녀 헤더와 레베카의 오럴섹스 경쟁에 실험 대상이 되기를 자처하고, 여섯 살 난 둘째 아들 로비는 인터넷 성인 채팅방에서 수위를 넘는 과감한 대화로 건너편 상대를 자극한다. 이에 로비의 채팅 상대인 외로움에 사무친 40대 커리어우먼 낸시는 로비를 완벽한 섹시가이로 착각하고 일회용 섹스를 제안해 기대에 부풀어 약속장소에 나가는데 과연 이들의 만남은 어떻게 될까..?
미 앤 유 앤 에브리원
Christine Jesperson
각기 다른 두 명의 사람들이 서로 만나 새로운 관계를 맺으려고 노력한다. 외로운 예술가인 크리스틴과 갓 홀아비가 된 리차드. 이 둘은 서로에게 확신을 갖지 못한다. ## 짧게 말하면… “너를 사랑해” ## …. ))<>(( …. 앞뒤로… 영원히 사랑하고파 ^^ 엉뚱 명랑한 비디오 아티스트 크리스틴은 신발가게에서 일하는 리처드에게 호감을 느껴 적극적으로 접근하지만, 갓 이혼 당해 패닉 상태에 빠진 리처드는 그녀의 갑작스런 호의를 받아들일만한 여유가 없다. 크리스틴과 리처드가 어설프고 서투르게 새로운 사랑을 향해 조심조심 다가가는 동안 리처드의 십대 아들 피터는 성적 호기심이 가득한 동네 소녀 헤더와 레베카의 오럴섹스 경쟁에 실험 대상이 되기를 자처하고, 여섯 살 난 둘째 아들 로비는 인터넷 성인 채팅방에서 수위를 넘는 과감한 대화로 건너편 상대를 자극한다. 이에 로비의 채팅 상대인 외로움에 사무친 40대 커리어우먼 낸시는 로비를 완벽한 섹시가이로 착각하고 일회용 섹스를 제안해 기대에 부풀어 약속장소에 나가는데 과연 이들의 만남은 어떻게 될까..?
미 앤 유 앤 에브리원
Screenplay
각기 다른 두 명의 사람들이 서로 만나 새로운 관계를 맺으려고 노력한다. 외로운 예술가인 크리스틴과 갓 홀아비가 된 리차드. 이 둘은 서로에게 확신을 갖지 못한다. ## 짧게 말하면… “너를 사랑해” ## …. ))<>(( …. 앞뒤로… 영원히 사랑하고파 ^^ 엉뚱 명랑한 비디오 아티스트 크리스틴은 신발가게에서 일하는 리처드에게 호감을 느껴 적극적으로 접근하지만, 갓 이혼 당해 패닉 상태에 빠진 리처드는 그녀의 갑작스런 호의를 받아들일만한 여유가 없다. 크리스틴과 리처드가 어설프고 서투르게 새로운 사랑을 향해 조심조심 다가가는 동안 리처드의 십대 아들 피터는 성적 호기심이 가득한 동네 소녀 헤더와 레베카의 오럴섹스 경쟁에 실험 대상이 되기를 자처하고, 여섯 살 난 둘째 아들 로비는 인터넷 성인 채팅방에서 수위를 넘는 과감한 대화로 건너편 상대를 자극한다. 이에 로비의 채팅 상대인 외로움에 사무친 40대 커리어우먼 낸시는 로비를 완벽한 섹시가이로 착각하고 일회용 섹스를 제안해 기대에 부풀어 약속장소에 나가는데 과연 이들의 만남은 어떻게 될까..?
Are You the Favorite Person of Anybody?
Writer
A man with a clipboard asks passersby a survey question: "Are you the favorite person of anybody?" He has a scale, from "very certain" on down. His manner is open. He offers oranges to one respondent. He talks, one at a time, to three people. Their answers, however brief, are revealing.
Are You the Favorite Person of Anybody?
A man with a clipboard asks passersby a survey question: "Are you the favorite person of anybody?" He has a scale, from "very certain" on down. His manner is open. He offers oranges to one respondent. He talks, one at a time, to three people. Their answers, however brief, are revealing.
Haysha Royko
Director
Three people negotiate space and energy in the Portland International Airport. "In Haysha Royko, three people sit nonchalantly in airport chairs, while their different-colored auras, or something much like auras, shape shift, overlap, and compete."
The Subconscious Art of Graffiti Removal
Narrator
Graffiti removal: the act of removing tags and graffiti by painting over them. Subconscious art: a product of artistic merit that was created without conscious artistic intentions. It is no coincidence that funding for "anti-graffiti" campaigns often outweighs funding for the arts. Graffiti removal has subverted the common obstacles blocking creative expression and become one of the more intriguing and important art movements of our time.
센터 오브 월드
Story
돈많은 남자가 스트립걸을 꼬드겨 라스베거스 한 호텔 스위트 룸에서 '열락의 밤'을 보내려고 한다. 기간은 딱 3일, 키스도 삽입도 하지 못하는 조건을 내건 여자는 매일 밤 끈적한 애무로 남자를 사로잡는다. 남자는 여자를 원하지만 가질 수 없고 여자는 남자를 가질 수 있지만 원하지 않는 기묘한 상황. 두 사람의 터질듯한 긴장 속으로 웨인 왕은 작은 디지털 카메라를 들이민다.
Getting Stronger Every Day
Editor
"There are two movies I saw on TV about boys who were taken from their families and then returned to them years later. One boy was on a fun spaceship for years and the other boy was kidnapped and molested. These boys were never the same again and they just couldn't re-integrate into the family. I saw these movies when I was little. I've often described them to people, always paired together. They are sort of the comedy and tragedy version of the same story and it is a mundanely spiritual story. Getting Stronger Every Day includes these boys' tales, but they are like mystical objects placed on the living reality of the man storyteller. In other parts of the movie actual mystical objects hover in peoples lives without a myth or story attached. I like to think about how these dimensions interact simply and can be enacted: real life / story / worldly / spirit / video / flat drawing."
Getting Stronger Every Day
Writer
"There are two movies I saw on TV about boys who were taken from their families and then returned to them years later. One boy was on a fun spaceship for years and the other boy was kidnapped and molested. These boys were never the same again and they just couldn't re-integrate into the family. I saw these movies when I was little. I've often described them to people, always paired together. They are sort of the comedy and tragedy version of the same story and it is a mundanely spiritual story. Getting Stronger Every Day includes these boys' tales, but they are like mystical objects placed on the living reality of the man storyteller. In other parts of the movie actual mystical objects hover in peoples lives without a myth or story attached. I like to think about how these dimensions interact simply and can be enacted: real life / story / worldly / spirit / video / flat drawing."
Getting Stronger Every Day
Director
"There are two movies I saw on TV about boys who were taken from their families and then returned to them years later. One boy was on a fun spaceship for years and the other boy was kidnapped and molested. These boys were never the same again and they just couldn't re-integrate into the family. I saw these movies when I was little. I've often described them to people, always paired together. They are sort of the comedy and tragedy version of the same story and it is a mundanely spiritual story. Getting Stronger Every Day includes these boys' tales, but they are like mystical objects placed on the living reality of the man storyteller. In other parts of the movie actual mystical objects hover in peoples lives without a myth or story attached. I like to think about how these dimensions interact simply and can be enacted: real life / story / worldly / spirit / video / flat drawing."
Nest of Tens
Writer
Four alternating stories about mundane, personal methods of control. Children and a developmentally disabled adult operate control panels made out of paper, lists, monsters and their own bodies.
Nest of Tens
Woman in Airport
Four alternating stories about mundane, personal methods of control. Children and a developmentally disabled adult operate control panels made out of paper, lists, monsters and their own bodies.
Nest of Tens
Director
Four alternating stories about mundane, personal methods of control. Children and a developmentally disabled adult operate control panels made out of paper, lists, monsters and their own bodies.
지저스 선
Black-Eyed Nurse
A young man turns from drug addiction and petty crime to a life redeemed by a discovery of compassion.
The Amateurist
Camera Operator
A woman observes another woman on a surveillance camera and describes her actions, with no other interaction between them.
The Amateurist
Editor
A woman observes another woman on a surveillance camera and describes her actions, with no other interaction between them.
The Amateurist
Director
A woman observes another woman on a surveillance camera and describes her actions, with no other interaction between them.
The Amateurist
A woman observes another woman on a surveillance camera and describes her actions, with no other interaction between them.
Atlanta
Camera Operator
A 12 year-old Olympic swimmer and her mother (both played by July) speak to the public about “going for the gold”.
Atlanta
Editor
A 12 year-old Olympic swimmer and her mother (both played by July) speak to the public about “going for the gold”.
Atlanta
A 12 year-old Olympic swimmer and her mother (both played by July) speak to the public about “going for the gold”.
Atlanta
Director
A 12 year-old Olympic swimmer and her mother (both played by July) speak to the public about “going for the gold”.
The Maestro: King of the Cowboy Artists
Assistant Editor
What happens when a dedicated husband and father quits his job, adopts the persona of a Western-Movie Singing Cowboy, takes on the entire art establishment (including Christo and Andy Warhol), and refuses to accept money for his art ? Meet Gerry Gaxiola, AKA The Maestro, an ex-wage slave who gave up everything to make art for art's sake. The Maestro's story could inspire a whole new generation of Van Goghs.
The Swan Tool
Director
In The Swan Tool, video artist Miranda July combines video, performance, music and helium in a 'live film' about a woman who works for an insurance company. The story unites the earthly and bizarre with a surprising humour and unusual clarity. Lisa (played by July) cannot decide whether she wants to live or die. She digs a hole in her garden and buries herself. Then she tries to carry on with her life, but the thing she left behind in the garden just won't die and she can't forget it either. July finds herself literally in the film; she amalgamates with the medium when she stands between the two screens and, for instance, 'moves' a chair with her hand. The video images vary from photo-realism to abstract amorphous colour combinations. The live accompaniment by DJ Zac Love adds a third dimension to this complex story.