Self
Self
L'essence des formes (The Essence of Forms), a documentary from 2010 in which collaborators and admirers of Bresson’s, including actor François Leterrier and director Bruno Dumont, share their thoughts about the director and his work.
Director of Photography
생기 발랄한 아메리칸 레이디 ‘이사벨’은 둘째 아이를 임신한 언니 ‘록시’를 돌봐주기 위해 파리로 향한다. 새로운 경험에 대한 기대로 부푼 채 파리에 도착한 이사벨. 하지만 그녀는 안타까운 현실과 맞닥뜨린다. 형부인 샤를르 앙리가 다른 여자와 사랑에 빠져서 도망치듯 수시로 집을 나가더니, 급기야 록시에게 이혼을 요구하고 재산 분할까지 강요하는 것이다. 만삭의 몸으로 홀로 된 록시의 절망은 깊어진다. 파리에서의 첫 날을 실망스럽게 시작했던 이사벨. 하지만 록시와는 대조적으로, 매력적인 파리지앙과 로맨스를 만들고 상류사회의 화려한 생활을 만끽한다. 그녀가 찾은 사랑은 대단한 재력을 갖춘 외교관이자 형부의 삼촌인 에드가. 그의 색다른 제안을 받아들인 이사벨은 에드가와 대담한 연애에 빠져든다. 그리고 에드가의 사랑의 증표인 고가의 ‘에르메스 켈리 백’을 시도 때도 없이 메고 다니며 그와 함께 하는 장미빛 미래를 꿈꾼다. 이사벨이 서서히 프랑스 문화에 적응하면서 파리지엔느로 변해가는 동안, 록시는 복잡하고 지루한 이혼 소송에 얽매이게 된다. 그녀가 결혼할 때 미국에서 가져온 그림이 중세 시대의 유명 화가가 그린 진품으로 밝혀지면서 공동소유권을 주장하고 나선 프랑스 시댁과 미국의 친정 식구들 간에 일대 마찰이 벌어지고, 급기야 록시의 가족들이 파리로 출동하면서 사태가 더욱 심각해진 것이다. 이런 와중에 이사벨과 에드가의 밀애 사실이 양가 가족에게 들통난다. 두 사람의 관계에 대해 고민하는 이사벨. 그런 그녀에게 결별을 의미하는 에드가의 선물이 전해지는데…
Self
In this documentary, produced by Philippe Quinconneau for StudioCanal, editor Françoise Bonnot, actor Jean-Pierre Cassel, composer Éric Demarsan, writer and filmmaker Philippe Labro, cinematographer Pierre Lhomme, and filmmaker Bertrand Tavernier share insights and anecdotes about Jean-Pierre Melville's 1969 film ARMY OF SHADOWS.
Cinematography
A British family is trapped between culture, tradition, and the colonial sins of the past.
Director of Photography
Three women live together in an old rectory on the seashore. Alda lends her body to a string of carnal relationships but never commits her feelings. Olga, the elder sister, has opted for a reclusive life as the soul of the household. Her daughter, Sigga, is a young adolescent. The house harbors a finely balanced marriage between desire and memory—until Olga’s destiny tips the scales.
Director of Photography
A humoristic view of the lives of Marie and Pierre Curie and their discoveries around radioactivity.
Director of Photography
This taut psychological chiller tells the twisted story of Anna, a woman living in Paris, whose dreams of her Venetian counterpart, a secretive young woman who lives in a fine palace with her brother and an enigmatic older man, become frighteningly real. Anna's world begins coming apart after she is picked up by the police for witnessing an awful crime she cannot remember seeing. When she realizes that her dream alter-ego is trying to kill her, only her lover Marc's calming and supportive influence can save her from madness.
Director of Photography
매춘부 마리(Marie Abarth: 야누크 그랑베르 분)는 자신의 직업에 떳떳하며 나름대로의 프로의식(?)을 느끼고 그 일에 탁월한 재능이 있다.
하지만 그녀도 다른 여자와 마찬가지로 자신만을 사랑해 줄 남자를 기다린다. 그러던 어느 날, 그녀는 자신의 아파트 앞에서 쓰러져 있는 부랑자 쟈노(Jeannot: 제라르 랑방 분)를 발견하고 동정과 연민에 이끌려 그를 자신의 집으로 데려와 따뜻한 음식과 잠자리를 제공한다. 그리고 자신과 그를 위해 잠자리를 같이한다. 자신의 만족과 여러 남자의 만족을 위해 일했던 그녀는 처음으로 한 사람만을 위한 느낌을 갖는다. 쟈노에게서 자신에게 맞는 진정한 사랑의 의미를 느끼게 된 것이다. 마리는 쟈노에게 정성을 다하게 되고, 예상치 못한 호의에 쟈노는 당황한다. 며칠을 같이 보낸 마리는 쟈노에게 자신의 포주가 되주지 않겠냐고 제안하고 마리의 말에 쟈노는 더욱 더 당황해 한다. 일약 부랑자에서 포주로 변신한 쟈노는 마리가 일하는 낮시간엔 거리를 방황하는 등 무료한 시간을 보내나 차츰 생활에 적응하게 된다.
맛있는 차도 마시며 아침의 상쾌한 공기도 만끽한다. 마리가 보고 싶을 때는 무작정 집으로 되돌아 가기도 하는데 이러한 쟈노의 행동이 마리에겐 사랑스럽기만 하다. 그런 생활의 연속에서 쟈노는 이발소에서 만난 사라(Sanguine: 발레리아 브뤼니 떼데쉬 분)와 관계를 맺기 시작한다.
쟈노는 사라를 '상귄'이라 애칭하며 마리가 벌어들이는 수입을 상귄와 또 다른 여자들과 즐기는데 탕진한다. 또한 그는 자신에게 빠진 상귄을 매춘부로 만들려하나 그녀가 풍기 단속 경찰에 걸려들자 자신은 물론 마리까지 경찰에 소환되고 만다. 그렇고 그런 사람들로 붐비는 경찰서에서 자초지종을 듣게 된 마리는 배신감과 그에 대한 미련으로 괴로워하나 사라에게 동병상련의 묘한 정을 느낀다. 상귄과 마리는 곧 오랜 친구 사이처럼 서로를 이해하게 된다. 교도소에 들어가게 된 쟈노에 대한 사랑과 원망으로 더 이상 남자를 사랑하지 않겠다고 다짐하는 마리와 상
Director of Photography
소위 많이 알려진 사람들의 사생활은 비교적 잘 보호되어 있다. 특히 정치가들의 사생활은 때론 정치생활에 치명타가 될 수도 있기에 철저하게 베일에 가려진 경우가 많다. 미국의 제 3대 대통령이었던 토마스 제퍼슨의 사생활. 실제 제퍼슨은 아내와 사별한 후 독신으로 살았다는 것이 정설이지만, 영화는 그가 아내와 사별한 후 연인을 사귀었고, 또 노예에게도 빠져 들었다는 이야기를 한다. 제퍼슨의 인생에서 유일하고도 전부인 여자가 되고 싶었던 딸은 아버지의 행동에서 혼란을 겪는다. 1780년 파리에서 미국 대사로 재직하던 제퍼슨의 이러한 사생활을 중심으로 영화는 이야기를 풀어간다. '미국 민주주의의 아버지'라고 불리는 제퍼슨조차 인간적 상황을 벗어날 수 없다? 어떤 인간도 사랑이라는 의식적이지 않은 함정을 피해갈 수 없다고 한다면, 한펀으로는 착잡하고 한편으로는 흥미진진하지 않은가? (최상희)
Director of Photography
Anne divides her time between her children, a 16-year-old son and twins Lili and Lolotte and her work as an editor. Her life is turned upside down by the reappearance on the scene of Arthur, one of her first loves, whom she never wanted to see again. He doesn't know that he is the father of the twins but he is determined to win Anne over. The trouble is, she is surrounded by men desperate for her hand and thinks she is in love with one of them.
Cinematography
When a group of student actors travel to a workshop in Dordogne to put on a production of Shakespeare's As You Like It as a summer project, they are as lively and high-spirited a group as one could ask for. While they are there, the young man who has the leading role begins casting cow eyes at the director's wife (Valerie Stroh), and soon she and the boy are having an affair. By the end of the summer, the wife is sufficiently charmed to wonder how she could have gotten into this situation where she deeply loves both men.
Director of Photography
자신의 인생까지도 조절이 가능하다고 믿는 부족한 것 없는 중년의 월터 화버는 비행기의 엔진고장으로 멕세코 사막에 불시착, 우연히 대학시절 사랑했던 한나의 소식을 듣게 된다. 당시 임신했던 한나는 원한다면 결혼하겠다는 화버의 말에 민감한 반응을 보이며 다른 사람과 결혼해버렸다. 유태인 한나는 공산주의에 빠져 독일에 항거했고 남편과 이혼한 후로는 그 소식을 을 알 수 없다는 것. 복잡한 생각으로 뉴욕에 온 화버는 다시 여행을 떠나는데 여행 도중 사베트라는 아름다운 아가씨를 만나는데...
Director of Photography
시라노 드 벨주락(Cyrano de Bergerac: 호세 페레러 분)은 태어날 때부터 기형적인 긴 코를 가진 군인이다. 시라노는 그는 먼 친척인 여동생 록산느(Roxane: 마라 파워스 분)를 사랑하지만 자신의 외모 때문에 감히 고백하지 못한다. 그러나 록산느는 자신이 크리스티앙(Christian de Neuvillette: 윌리암 프린스 분)을 사랑한다고 시라노에게 고백하면서 그를 보호해줄 것을 부탁한다. 시라노는 크리스티앙의 부탁을 받아들여 그를 대신해 록산느에게 편지와 시를 써준다. 그리고 사랑 고백에 감동한 록산느는 크리스티앙과 결혼하게 된다. 그날로 전쟁터로 떠난 크리스티앙와 시라노. 전쟁터에서도 계속하여 록산느에게 대신 사랑 고백을 해주는 시라노를 보며 크리스티앙은 그가 록산느를 사랑하고 있다는 것을 알게 되고 그녀에게 고백할 것을 부추긴다. 그러나 크리스티앙은 곧 전사하고, 그 사실을 비밀로 한 채 시라노는 수도원으로 록산느를 찾아 간다.
Director of Photography
까미유(Camille Claudel: 이자벨 아자니 분)는 20살 때 44세의 로댕(Auguste Rodin: 제라르 드빠르디유 분)을 처음 만난다. 젊지만 고집이 센 그녀는 곧 로댕과 사랑에 빠졌고, 까미유의 미모와 재능에 매혹된 로댕은 그녀를 '지옥의 문' 제작 조수팀의 일원으로 고용한다. 로댕을 향한 사랑과 조각에 대한 열정이 넘치는 까미유는 자신의 주위 환경에 대담하게 도전한다. 그러나 두 사람은 스승과 제자, 작가와 모델이라는 복잡한 관계. 예술적인 경쟁과 시기심은 이들의 삶을 방해하고 충돌을 빚게 한다. 더욱이 로댕에게 첫 사랑을 느낀 까미유와는 달리 로댕의 여성 편력은 복잡하다. 로댕의 아내가 되어 예술적 동반자이길 원했던 까미유는 불성실한 애인 로댕의 곁을 떠나 혼자 살면서 조각에 몰두한다. 얼마 동안 그녀는 홀로 서기에 성공하여 예술적으로 만개하는 듯 하지만 정신과 육체의 균형을 잃고 로댕에 대한 피해망상에 사로잡힌다. 로댕이 위대한 조각가로 명예와 부를 누리는 동안 까미유는 정신착란을 일으키고, 30년 동안을 정신병원에서 보내다 생을 마감한다. 너무나 재능이 있었기에 보통 여자로 머무를 수 없었고, 너무나 자기 일에 열중했기 때문에 좋은 연인이 될 수 없었던 한 여자의 일생이었다. 까미유 클로델은 비극적 예술가의 초상이다.
Director of Photography
Charlie (Guy Marchand) returns home after being declared legally dead to reclaim his wife Georgia (Caroline Cellier) and cash in on a lucrative life insurance policy in this shadowy drama. He finds Georgia is married to the crooked cop William (Niels Arestrup), who has his eye on the insurance money. Antihero Charlie and the villainous police inspector head towards an inevitable confrontation, while Georgia is caught in the middle.
Director of Photography
20세기 초 영국, 케임브리지 대학교. 우연히 만나게 된 모리스와 클라이브는 낡은 관념의 무료한 대학 생활 속에서 서로에게 해방감을 줄 수 있는 존재로 발전해가고, 누구보다 가까웠던 두 사람의 우정은 서서히 사랑의 감정으로 변해간다. 하지만 사랑 하나면 모든 걸 버릴 수 있는 모리스와 그 모든 걸 잃는 게 두려운 클라이브의 사랑은 조금씩 흔들리기 시작한다.
Director of Photography
A young girl agrees to work in a center for girls who can't stay with their parents. She gets wrapped up in the plights of several of the girls, and tries to help them, but only gets herself into trouble with her parents and supervisor.
Director of Photography
In North Africa, a father and his illegitimate son are in love with the same woman.
Cinematography
연쇄 살인범 카트린의 행적을 쫓는 중년의 사립 탐정 보부아르의 이야기.
Director of Photography
완전히 도금 당하고 바하마를 떠난 뒤, 빅토르 발랑스는 프랑스로 돌아온다. 그는 늙은 어머니와 세 딸 폴린을 되찾는다. 모험가 아빠에게 완전히 빠져든 폴린은 그가 곧 그의 숨겨진 계획을 위해 어머니에게 사기 칠 거란 사실을 알게 되는데…
Cinematography
When her husband's arrest leaves her penniless, a woman accepts an invitation to move in with a strange couple.
Director of Photography
A young woman in a deep depression leaves her husband and returns to her parents. She discovers her father is having an affair, becomes jealous of his mistress and tries to turn his feelings in her direction.
Cinematography
Julien seeks to reconquer Jeanne, his ex-wife, of whom he is separated and who lives with another man. He is prepared to go far to make it happen.
Director of Photography
아무도 없는 파리의 거리와 공원, 그리고 텅빈 방의 이미지 위로 남자(브누아 자코)와 여자(마르그리트 뒤라스)의 나레이션이 흐른다. 파리의 남녀들이 독일 점령군이 설치했던 비밀 전화선을 이용해 사랑의 말을 나누는 가운데 시간은 멈춘 듯 느껴지고 무의미해 보이던 이미지에는 점차 정서가 깃들기 시작한다.
Cinematography
Based on the letters of a fictitious poetess to her lover. Duras reads extracts from the letters, about the poetess’s Jewish past, while the film shows stark waves beating against the seashore. – BFI
Director of Photography
Based on the letters of a fictitious poetess to her lover. Duras reads extracts from these letters, as the film shows a boat journey down the Seine, past familiar bridges and landmarks. – BFI
Director of Photography
On images of the Tuileries Gardens, Marguerite Duras recalls Césarée, an ancient destroyed city.
Director of Photography
Duras narrates a short story while the camera travels through the streets of Paris with short interludes of solemn music.
Director of Photography
A group of friends listen as one man tells them a story about a time when, in a small cafe, he discovered a peephole into the ladies' bathroom and became addicted to looking through it at female genitals. They ask him questions and come to conclusions about sex. This is a filmed, scripted version. Then, the actual person who this happened to relates the same story; this time, however, it is an unscripted documentary, in which the same things occur as in the scripted one.
Director of Photography
Industrious accountant David Martinaud claims to be visiting his parents every weekend, but it's merely a cover for the labor-intensive refurbishing of his country cottage. The reason for David's secrecy is that his childhood crush, Lise, lives nearby, and, although she's married, he still believes they'll get together. His devotion to the idea borders on mania, and, when Lise's husband is accidentally killed, he quickly spirals out of control.
Director of Photography
In the north of France, the life of a nice family of marginalized.
Cinematography
베네수엘라에서 다혈질의 대 부호와 결혼 직전에 탈출한 프랑스 여인 넬리는 전 직장 클럽의 사장을 찾아가 밀린 임금으로 프랑스 행 비행기를 타려하지만 거부당하자 그의 로트렉 그림을 훔쳐 달아난다. 두 사람의 추격을 받으며 천신만고 끝에 도달한 무인도에는 혼자 야채와 과일을 재배하면서 비밀을 간직한 채 살아가는 마르탕 뿐이었는데...
Director of Photography
A young peasant named Pierre makes friends with John and his sister Sonia, young bourgeoisie, who invite him to their home. Pierre soon falls in love with Emily, John's mistress. After the death of the father of his hosts, he has the idea of transforming their peaceful house into a brothel.
Director of Photography
A disturbed young woman is kept prisoner in a castle by her aunt for her money. The game-keeper, her guardian, tries to rape her but she escapes. In her flight she meets a man also running away, from two killers.
Cinematography
This documentary chronicles an Yves Montand concert for Chilean refugees in France.
Director of Photography
마카베예프 감독의 에로틱 판타지 영화 중 가장 화제가 되었고, 논란이 되었던 작품이다. 캐나다와 프랑스 공동 제작으로 만든 영화로 미스 월드로 뽑힌 여성의 성적 일탈과 칼 마르크스의 동상을 달고 암스테르담 일대의 강을 돌아다니는 배의 여선장이 추구하는 도착적인 성애를 병치시켰다. 제목과는 달리 과격한 영화로 미스 월드의 모험을 통해서 부르주아 사회가 파멸시킨 성의 가치를 확인시키고, 몰락한 혁명의 숙명을 안고 떠도는 배 안에서 여선장이 벌이는 섹스를 통해 죽음의 이미지를 보여준다. 자본주의와 사회주의 모두 진정한 성 해방을 이루는데 실패했다는 마카베예프의 비판이 이 영화에 녹아있다.
Director of Photography
Pierre Gastié-Leroy is the son of a wealthy director of a factory of weapon manufacturing. Despite his parents, two generous uncles and a bishop godfather who try to inculcate him the rigid values of his social level, Pierre is a dreamer, antimilitaristic, social educator who dreams of saving three thugs, his "little guys" at the limit of delinquency. After several resounding failures that sent him to prison, Pierre is ordered by his father to join his factory to direct the social service. Tired of the venality of his father and the foolishness of the "little guys", Pierre hires them at the factory...
Camera Operator
클래식 음악과 실존주의 철학을 신봉하는 인텔리 알렉상드르는 직업도 없이 애인인 마리에게 빌붙어 살고 있다. 어느 날 그는 옛 연인 질베르트에게 청혼하지만 거절당한다. 그는 카페에서 우연히 만난 베로니카와 사랑에 빠지고, 마리와 베로니카는 서로를 질투하게 된다.
Director of Photography
클래식 음악과 실존주의 철학을 신봉하는 인텔리 알렉상드르는 직업도 없이 애인인 마리에게 빌붙어 살고 있다. 어느 날 그는 옛 연인 질베르트에게 청혼하지만 거절당한다. 그는 카페에서 우연히 만난 베로니카와 사랑에 빠지고, 마리와 베로니카는 서로를 질투하게 된다.
Director of Photography
A neurosurgeon with a cheating wife takes an amnesiac into his home and conditions him to believe that the cheating wife is his own and to take the "appropriate" action.
Director of Photography
자크는 몽상가다. 젊은 화가인 자크는 마르타에게서 파리에서 성공적으로 자살하는 방법을 알게되고, 다음 날 만나기로 한다. 하지만 약속장소에 그녀는 나타나지 않고 그녀의 연인이 만나기로 한 다리로 나온다. 그는 자살에 실패한다. 며칠이 지난 어느 밤, 그는 사랑에 빠지는데.
Director of Photography
A married couple is having sexual difficulties. The husband acquiesces in his wife's having a lover who visits her every Friday. The lover participates in a collective living arrangement, where sex as well as household chores are shared. Thinking that they will benefit from a similar scheme, the couple starts their own collective. However, the wife dislikes it when her husband begins to spend time with a younger woman in the collective, and the collective frowns on her having an outside relationship (her Friday lover).
Director
The children of Allonville produce an audio-visual document which features, among others, the monster Pétrifix and his Prime Minister Belphégor. A social and political metaphore.
Director of Photography
나치 점령기의 프랑스, 레지스탕스 대장인 필립 제르비에는 동료의 배신으로 체포되어 포로 수용소로 보내진다. 가까스로 탈출한 필립은 마르세유에서 펠릭스, 르 비종 등의 동료들과 합류하여 자신을 밀고한 배신자를 처형한다. 레지스탕스 활동을 계속하던 중 필립과 동료 뤽은 런던에서 드골 장군을 만나 훈장을 받는다. 리용에서 펠릭스가 체포되자 프랑스로 돌아온 필립은 동지들과 함께 펠릭스 구출작전을 벌인다. 하지만 철통같은 경비의 감옥에 접근하기는 쉽지 않은데...
Director of Photography
Director of Photography
Mr. Freedom, a bellowing good-ol'-boy superhero decked out in copious football padding, jets to France to cut off a Commie invasion from Switzerland. A destructive, arrogant patriot in tight pants, Freedom joins forces with Marie Madeleine to combat lefty freethinkers, as well as the insidious evildoers Moujik Man and inflatable Red China Man, culminating in a star-spangled showdown.
Assistant Director
Festival panafricain d'Alger is a documentary by William Klein of the music and dance festival held 40 years ago in the streets and in venues all across Algiers. Klein follows the preparations, the rehearsals, the concerts… He blends images of interviews made to writers and advocates of the freedom movements with stock images, thus allowing him to touch on such matters as colonialism, neocolonialism, colonial exploitation, the struggles and battles of the revolutionary movements for Independence.
Cinematography
Festival panafricain d'Alger is a documentary by William Klein of the music and dance festival held 40 years ago in the streets and in venues all across Algiers. Klein follows the preparations, the rehearsals, the concerts… He blends images of interviews made to writers and advocates of the freedom movements with stock images, thus allowing him to touch on such matters as colonialism, neocolonialism, colonial exploitation, the struggles and battles of the revolutionary movements for Independence.
Director of Photography
The mistress of a wealthy man misses material comforts when she leaves him for a younger lover.
Director of Photography
Free-lance undercover agent Coplan receives a phone call from an old girlfriend in Turkey. The panic-stricken woman gives sketchy details of a plot that threatens world security. When Coplan arrives, he is told the woman has been killed, and the trail of the murderer leads to her mad-scientist brother.
Director of Photography
A documentary look at striking workers in a textile plant in Besançon, France, centering on interviews with workers about their motivations for becoming involved with the union and the struggles of their day to day life.
Cinematography
Over the course of one night, a gang of twelve criminals carry out a commando-like raid on a small town.
Director of Photography
A collection of sketches that tells the story of prostitution through the ages.
Director of Photography
제1차 세계대전에서 영국군에 맞서 싸우던 독일군은 프랑스의 한 작은 마을에 폭발물을 심어둔다. 영국군이 도착하면 그 폭발물이 터져 마을이 쑥대밭이 되는 것이다. 이 소식을 들은 마을 사람들은 모두 도망을 갔다. 그런데 근처에 있는 한 정신병원 환자들은 병원 문이 열려 있는 걸 보고 처음엔 망설였지만, 이내 그들도 병원에서 탈출하여 마을로 향하게 된다. 영국군인 찰스는 폭발물 해체 임무를 맡고 이 마을에 도착한다. 그리고 장군, 헤어드레서, 광대, 매음굴 마담 복장을 한 정신병원 환자들이 마을을 장악한 것을 발견하게 된다. 정신병원에서 뛰쳐나온 그들은 찰스가 꿈꿔오던 삶을 살고 있는 듯 보였다. 그리고 그들은 찰스를 그들의 왕으로 맞이하였다. 찰스는 자신이 마법과도 같은 네버-네버랜드에 와있는 것이라고 생각한다. 그는 그 ‘미친’ 사람들의 친절함과 인간적인 모습에 감동을 받는다. 그리고 무시무시한 전쟁을 일으키고 있는 사람들이 그들보다 더 미친 사람들이라고 생각하기에 이른다. 또한 ‘코쿨리코’라는 아름다운 여성을 만나 사랑에 빠지게 된다.
Director of Photography
In the countryside near Normandy's beaches lives Marie, unhappy. It's 1945, she's married to Jérôme, a somewhat fussy milquetoast, diffident to the war around him and unwilling to move his wife to Paris, where she longs to live, shop, and party. A German outfit is bivouacked at Jérôme and Marie's crumbling château because its commanding officer is pursuing Marie. She's also eyed by a French spy working with the Allies as they plan D-Day. He woos her (posing to the Germans as her brother) and, in his passion, forgets his mission. Heroics come from an unexpected direction, and Marie makes her choice.
Director of Photography
An adaptation of the Beckett play
Director of Photography
A woman comes home from a long illness (read: a long absence). The city hasn't changed, the man she's returning to has. She will have to learn how to live all over again.
Cinematography
Jean Ravel's A Distant Gaze (D'un lointain regard) is a 12-minute observance of people on the streets backed by Michel Legrand music.
Director of Photography
A sophisticated and beautifully constructed account of landscape change in and around Paris in the early 1960s. The film raises complex issues about the meaning and experience of modern landscapes and the enigmatic characteristics of features such as canals, pylons and deserted factories. Rohmer also explores the role of landscape within different traditions of modern art and design and refers to specific architects, artists and engineers.
Director of Photography
In 1962, in the small town of Marvejols, young technicians from the RTF are trained to what can and should be direct cinema. “Liberate the camera, be able to throw it into the human space, into life.”
Director of Photography
Candid interviews of ordinary people on the meaning of happiness, an often amorphous and inarticulable notion that evokes more basic and fundamentally egalitarian ideals of self-betterment, prosperity, tolerance, economic opportunity, and freedom.
Director
Candid interviews of ordinary people on the meaning of happiness, an often amorphous and inarticulable notion that evokes more basic and fundamentally egalitarian ideals of self-betterment, prosperity, tolerance, economic opportunity, and freedom.
Director of Photography
Catherine Varlin's 27-minute Playtime in Paris (1962) is almost a practice run for Le joli mai, a sampling that starts in a classroom and then observes various subjects from afar. A woman is compared to a cat, and then we see a little girl on a playground, kissing, hugging and swatting a little boy companion as if he were a doll-plaything. A supermarket is compared to a flea market; an upscale equestrian event is compared to a soccer match, a comic bullfight and other attractions. Marker edited and Lhomme was the cameraman.
Director of Photography
Exercise in Direct Cinema shows Pierre Lhomme working with an adapted Eclair camera. Shot as a 'master class' project by a film school, we see Lhomme tethered to his sound recordist and boom man during filming. Lhomme wore headphones to hear monitor the sound, while keeping one eye on the viewfinder and the other open to judge action on the fly.
Director of Photography
The charismatic, surly son of a wealthy industrialist, Clément, leads a double life as a member of a right-wing extremist organization. When he’s ratted out after a failed assassination attempt on a prominent politician, Clément and his long-suffering wife Anne flee Paris to the idyllic country home of his childhood friend, pacifist print-maker Paul. As affection blossoms between Paul and Anne, the emotional, as well as political tensions, soar and eventually explode.
Camera Operator
자신의 행운을 믿는 피에르는 최근 부유한 친척이 사망했다는 소식을 듣는다. 막대한 유산을 받을 것이라 기대한 피에르는 친구들과 호화로운 파티를 벌이며 미래를 기대한다. 그러나 몇 주의 시간이 흐른 후 피에르가 갑자기 모습을 감추자 친구들은 피에르에게 무슨 일이 생긴 건 아닌지 걱정하기 시작한다. 에릭 로메르의 장편 데뷔작으로 1959년에 완성했지만 개봉을 못 해 1962년에야 공개될 수 있었다.
Camera Operator
Seven directors each dramatize one of the seven deadly sins in a short film. In "Anger," a domestic argument over a fly in the Sunday soup escalates into nuclear war. In "Sloth," a movie star would rather pay someone to tie his shoe than bend over to do it himself, and he can't be bothered to accept a starlet's sexual favors. In "Gluttony," a peasant family on its way to the funeral of a relative who died from indigestion stops regularly to eat and drink en route, arriving in time to eat some more. In "Greed," a high-class prostitute refunds the price of a cadet's lottery ticket. In "Pride," an unfaithful wife finds reason to reform. And so on through lust and envy.
Cinematography
With her parents away, Anne-Marie drops her studies to spend eight days in Saint-Tropez with her friend Jean-Paul. They are soon caught up in the Saint-Tropez whirlwind. Jean-Paul is seduced by a wealthy woman while Anne-Marie ends up alone with a young man she meets along the way.
Camera Operator
A young man who lives on women meets his match in the young wife of a rich industrialist. Their affair is doomed by her taste for luxury and his dislike of her coolness.
Director of Photography
An American sculptor, passioned by literature, comes to Paris to perfect his art, but ends up with barely no money, and to survive has to sell The New York Herald Tribune, at night, to his compatriots. A look at the bohemian Parisian life of the fifties.