Olivier De Sagazan

참여 작품

스워드 오브 갓
Pem
낯선 땅에 거주하며 이도교를 믿는 원주민들을 구원하기 위해 선교사와 그의 일행이 원주민의 땅에 도착한다. 서로 말이 통하지 않지만 선교사는 계속해서 자신의 신념을 주입 시키고, 그들에게 믿음을 보여주기 위해 불속을 걷지만, 이를 뒤따르던 원주민은 소사(燒死) 한다. 서로의 믿음이 깨진 채 갈등은 심화되고, 선교사와 일행 또한 분열하게 되는데… 서로 엇갈린 신념을 가진 자들의 대립! 단절된 세상 속, 그들을 구원할 자는 누구인가!
나이트 언데드
Discarnate Entity
정체불명의 존재에게 아들 ‘베니’를 잃은 뒤 아내를 떠나보내고 혼자가 된 메이슨 박사는 사후세계를 증명하기 위한 프로젝트를 시작한다. 저승과 이승을 연결하는 약의 제조 기술을 가진 ‘마야’가 합류한 뒤 프로젝트는 성공에 가까워지지만 이내 환각과 현실 사이 모든 것이 뒤엉키고, 팀원들이 하나 둘 사라지는 가운데 메이슨 박사는 아들을 앗아간 존재를 마주하게 되는데…
HYBRIDATION
Director
"I'm not what I believe to be, I have to go behind my face, behind yours faces to understand: what does it means ? What want my body's cells". Olivier de Sagazan is a painter/sculptor. In 1996 start with performance art, over 200 performances all over the world.
HYBRIDATION
"I'm not what I believe to be, I have to go behind my face, behind yours faces to understand: what does it means ? What want my body's cells". Olivier de Sagazan is a painter/sculptor. In 1996 start with performance art, over 200 performances all over the world.
Transfiguration Atelier
Director
"I'm not what I believe to be, I have to go behind my face". Olivier de Sagazan is a painter/sculptor. In 1996 start with performance art, over 100 performances in USA, China, India and Europe. In his existential performative series « Transfiguration », he builds layers of clay and paint on his own face to transform, disfigure and take apart his own figure, revealing an half human and animal who is seeking to understand his real nature. At once disquieting and deeply moving, this new body of work reveal the puppet and the puppeteer that we have inside of us. As he says: « We are living in a collective hallucination. Art can be a knife to open this masks and illusions and observe them by the distance through the creative process.
Transfiguration Atelier
"I'm not what I believe to be, I have to go behind my face". Olivier de Sagazan is a painter/sculptor. In 1996 start with performance art, over 100 performances in USA, China, India and Europe. In his existential performative series « Transfiguration », he builds layers of clay and paint on his own face to transform, disfigure and take apart his own figure, revealing an half human and animal who is seeking to understand his real nature. At once disquieting and deeply moving, this new body of work reveal the puppet and the puppeteer that we have inside of us. As he says: « We are living in a collective hallucination. Art can be a knife to open this masks and illusions and observe them by the distance through the creative process.
삼사라
Man At Desk: France
삼사라는 산스크리트어로 생과 사의 순환, 즉 인생의 수레바퀴이자 윤회 그 자체를 의미한다. 인간은 자연의 경의로움에 신성을 느끼게 되고, 태양과 달, 나무와 돌 등을 종교적 대상으로 삼게 된다. 그러나 일부는 이에 만족하지 않고 스스로 인공적인 구조물들을 만들게 된다. 스스로를 모방하여 신을 만들고, 인간보다 더 인간같은 인간을 만들고 싶어한다. 인간은 과연 무엇을 위해 실존하고 무엇을 위해 행동하는 것일까. 선과 악이 뒤섞여 있는 인간. 그 끝은 정성들여 만다라를 만들지만, 그 만다라를 아주 쉽게 없애버리는 것처럼 허망하거나 의미없는 행위일 것이다.
A la folie
Director
Olivier de Sagazan Performance
A la folie
Olivier de Sagazan Performance