Masaaki Tezuka

Masaaki Tezuka

출생 : 1955-01-24, Tochigi, Japan

약력

Masaaki Tezuka (手塚昌明, Tedzuka Masāki) is a Japanese director. He became interested in filmmaking after seeing King Kong vs. Godzilla in a sold-out theater. After graduating Nihon University, he directed made-for-TV films for Hori Productions. His work with Toho began in 1978, when he served as an assistant director and producer for Oyome ni Yukimasu. Toho hired him as an in-house assistant director following the production of 47 Ronin (1994). His first directorial assignment for them was Godzilla vs. Megaguirus, and he went on to helm Godzilla Against Mechagodzilla and Godzilla: Tokyo S.O.S.

프로필 사진

Masaaki Tezuka

참여 작품

The Dawn of Kaiju Eiga
Himself - Filmmaker
Japan, 1954. A legend emerges from the ashes of Hiroshima and Nagasaki, devastated by atomic bombs in 1945. The creature's name is Godzilla. The film that tells its story is the first of kaiju eiga, the giant monster movies.
Rescue Wings
Writer
Masaki Tezuka‘s live-action adaptation of “Rescue Wings” deviates from the original by centering around a female rookie pilot played by 16-year-old actress (only 15 at the time of filming) Yuko Takayama. After her mother is saved, Haruka Kawashima joins an elite air rescue team and decides she wants to become the first female pilot of a UH-60J (Japanese version of the Black Hawk) rescue helicopter. She goes through harsh, rigorous training and must overcome her emotions for the serious job of saving lives. After several mistakes she’s bluntly told she’s not good enough to be a rescue pilot, but the conflict only makes her more determined. One day, an F-15J fighter plane goes missing from radar and Kawashima receives the distress call. On reserve fuel and the struggling against all odds, she must accomplish her mission at any cost.
Rescue Wings
Director
Masaki Tezuka‘s live-action adaptation of “Rescue Wings” deviates from the original by centering around a female rookie pilot played by 16-year-old actress (only 15 at the time of filming) Yuko Takayama. After her mother is saved, Haruka Kawashima joins an elite air rescue team and decides she wants to become the first female pilot of a UH-60J (Japanese version of the Black Hawk) rescue helicopter. She goes through harsh, rigorous training and must overcome her emotions for the serious job of saving lives. After several mistakes she’s bluntly told she’s not good enough to be a rescue pilot, but the conflict only makes her more determined. One day, an F-15J fighter plane goes missing from radar and Kawashima receives the distress call. On reserve fuel and the struggling against all odds, she must accomplish her mission at any cost.
Go Forth! Godman
Director
Godman and Greenman join forces to take down a myriad of monstrous foes in an abandoned town.
전국자위대 1549
Director
"제한시간은 74시간 27분!" 일본 자위대의 비밀 실험 중, 대규모 폭발 사고가 발생하면서 ‘마토바’ 대령이 이끄는 실험 부대가 흔적도 없이 사라져 버린다. 사라진 자리에는 460년 전에서 전국시대에서 온 사무라이가 부상을 당해 쓰러져 있다. 즉 두 시공간이 바뀌어 버린 것이다. 이러한 사고가 발생한 뒤 얼마 지나지 않아 하늘에 거대한 구멍(홀)이 발생하면서 일본을 위협하기 시작한다. 실험을 이끌었던 ‘레이’는 과거로 간 ‘마토바’ 일당이 역사를 바꿔놓으면서 현재에 영향을 미치고 있는 것이라 생각하고 세상이 멸망하기 전에 과거로 돌아가서 그들을 막아야 한다고 주장한다. 문제는 마토바에게는 공략이 불가능한 “D-3 시나리오”가 있기 때문에 과거로 간다 해도 이들을 막는다는 보장이 없다. 그래서 한때 마토바의 특수부대에 소속되어 있었던 ‘카지마 유스케’를 찾아가 도움을 요청한다. 유능한 군인이었으나 지금은 작은 식당을 운영하고 있는 카지마에게 레이의 방문이 귀찮기만 하다. 이런 세상 없어져버려도 그만이라고 생각하는 ‘카지마’는 ‘레이’의 간절한 애원을 단호히 거절한다. 하지만 460년 전 전국시대에서 온 사무라이 ‘시치베’의 설득이 그의 마음을 움직이고 두번째 시간여행을 감행한다. 제한시간은 74시간 26분. 그 시간이 지나면 시공간의 진동이 원래대로 돌아와 두 번 다시 현대로 돌아올 수 없다. 주어진 시간 내에 마토바 일행을 다시 데려오는 것이 그들의 임무이다.
Making of Godzilla: Tokyo S.O.S.
Self
Documentary about the production of the film. Directed by Yoshikazu Ishii.
고지라 × 모스라 × 메카고지라: 도쿄 SOS
Screenplay
갑자기 모스라가 일본으로 들어온다. 알고보니 모스라는 고지라와 기룡 때문에 온 것인데, 기룡에게 사용된 고지라의 뼈가 고지라를 끌어들인다고 한다. 하지만 고지라는 이미 처들어오고 고지라랑 모스라랑 싸운다. 하지만 일본은 고지라에게 맞는 모스라를 동료로 생각하고 기룡을 보내 같이 싸운다. 결국 기룡이 고지라를 잡고 바다에 풍덩.
고지라 × 모스라 × 메카고지라: 도쿄 SOS
Director
갑자기 모스라가 일본으로 들어온다. 알고보니 모스라는 고지라와 기룡 때문에 온 것인데, 기룡에게 사용된 고지라의 뼈가 고지라를 끌어들인다고 한다. 하지만 고지라는 이미 처들어오고 고지라랑 모스라랑 싸운다. 하지만 일본은 고지라에게 맞는 모스라를 동료로 생각하고 기룡을 보내 같이 싸운다. 결국 기룡이 고지라를 잡고 바다에 풍덩.
고지라 X 메카고지라
Director
1999년, 대특수생물자위대 일명 특생자위대는 상륙한 고질라를 레이저포로 처치하려 하지만, 완패 당한다. 그러던 중 이에시로 아카네는 자신의 실수로 상관인 하야마가 죽자 변명도 하지 않고 자료과로의 이동을 감수한다. 한편, 정부는 고질라 살상용 병기 개발에 착수한다. 그리고 각계의 전문가들을 모아 1954년에 사망한 고질라의 뼈를 바탕으로 생체 로봇 제조에 들어간다. 그리고, 2003년 생체로봇 3호 기룡이 완성되자 특생자위대 안에 기룡대가 결성된다. 그중에는 3년간 묵묵히 신체를 단련해 온 이애시로 아카네의 모습도 있다…3호기룡, 일명 메가고질라와 고질라의 싸움을 특수촬영을 구사하여 박력있게 그리고 있다. 메가고질라의 조종사인 과묵한 여주인공을 맡은 사쿠 유미코의 터프한 모습도 인상깊다.
고지라 X 메가기라스 G 소멸작전
Director
1954년 이후, 연이은 고지라의 공격으로 인해 피폐해진 일본은 수도를 도쿄에서 오사카로 옮겨 고지라를 자극하지 않을 새로운 에너지 개발에 고심하지만, 총리의 명령으로 극비리에 시도한 플라즈마 발전 에너지를 감지한 고지라에 의해 오사카가 습격당한다. 당시, 자위대 특수부대원들이 필사적으로 고지라에 대항해보지만 역부족이었고, 이 때 당시 자위대 특수부대의 생존자였던 츠지모리 키리코는 대 고지라 섬멸조직인 G 그래스퍼의 대장으로 취임하게 되고, 상부조직인 G 대책본부에서는 고지라를 통째로 소멸시키기 위한 블랙홀 병기 ‘디멘션 타이드’의 개발이 이루어지게 된다. 그리고 디멘션 타이드의 완성을 위해, 아키하바라 상점가에 틀어박혀 있던 젊은 천재과학자 쿠도를 초빙한다.
Abduction
Assistant Director
The film opens with kidnappers of a corporate executive making an unusual ransom demand: that a wizened executive from another company haul large bags of money through downtown Tokyo as the media documents his every move. When the first old man almost dies from exhaustion, a second, and eventually a third elderly corporate fat cat is ordered to do the same. The police detective assigned to the case (Tetsuya Watari) and his younger partner (Masatoshi Nagase) are livid with indignation at this sorry spectacle. They learn that these four men were involved in a massive industrial spill that poisoned an entire rural hamlet 20 years previous. Suddenly, the detective -- who studied in the States and apparently absorbed some John Wayne-like mannerisms in the process -- isn't sure who are the victims and who are the villains.
White Love
Assistant Director
Kobasashi was learning Spanish so that she could go to Spain to look for her father who had left the family. She fell in love with her language teacher Ken. Finally she found her father in Madrid and she also met Ken's ex-girl friend Taeko there. Ken came to Madrid and learned of their meeting. He wanted her to help to look for Taeko. Ken was caught in between the past and the present.