Massimo Vignelli

참여 작품

디자인 캐나다
Himself
영화는 식민주의의 전초기지에서 활력 넘치는 다문화 사회로 탈바꿈한 캐나다의 변모과정을 그래픽디자인의 렌즈로 살펴보면서 이런 질문을 제기한다. "무엇이 우리를 캐나다인이 되게 하는가? 무엇이 국가적 정체성을 정의하는가? 국가인가? 국기인가? 로고 또는 상징물인가? 이런 요소들은 어떻게 우리의 정체성을 형성하는가? 1960-70년대에 디자인을 통해 국가의 통합을 시도했던 캐나다의 혁신적인 디자이너들에게서 해답을 탐구한다
The Making of an Avant-Garde: The Institute for Architecture and Urban Studies 1967-1984
Self
The Making of an Avant-Garde presents the creation and existence of the IAUS in the architectural, cultural, and political climate of the time, from the anti-War riots, the Women's Movement to the Paris May '68 revolution and the crime ridden and the bankrupt New York City of the 70's, through rich and abundant footage. The Institute, founded in 1967 with close ties to The Museum of Modern Art, made New York the global center for architectural debate and redefined architectural discourse in the United States. A place of immense energy and effervescence, its founders and participants were young and hardly known at the time but would ultimately become some of the most influential figures in the field shaping architectural practice and theory for decades. The Institute became the most significant and energetic crossroad in the path of rethinking architecture and the city and it's influence is still felt today.
Design Is One
Himself
As artists and visual architects, husband and wife Massimo and Lella Vignelli have been producing unique and groundbreaking work as brand designers. This up-close documentary reveals their major influence in reshaping our visual environment.
헬베티카
Himself
1957년 어느 스위스 디자이너의 손에서 탄생한 이 서체는, 50여 년이 지나는 동안 어느 새 가장 보편적인 서체가 되었다. 수백만의 사람들이 매일 헬베티카와 마주치고, 헬베티카를 선택한다. 게리 허스트윗은 이 작품을 통해, 헬베티카가 거둔 성공에 기저한 이유들을 깊이 탐색하는 한편, 디자이너들이 서체를 이용하는 방식에 숨어있는 전략과 미학을 드러내 보인다. 영화는 세계 곳곳 어느 도시에나 거주하는 헬베티카의 삶을 조명하며, 더불어 70여 명의 디자이너, 디자인 인사들과 함께 헬베티카, 서체, 그래픽 디자인에 관해 이야기를 나눈다.