What Happened on Twenty-Third Street, New York City (1901)
장르 : 다큐멘터리, 코미디
상영시간 : 1분
연출 : Edwin S. Porter, George S. Fleming
시놉시스
A street level view from the sidewalk, looking along the length of 23rd Street. Following actuality footage of pedestrians and street traffic, the actors, a man in summer attire and a woman in an ankle-length dress, walk toward the camera.
일자리가 없어 도시를 배회하는 떠돌이는 어느날 아침 산책길에서 꽃 파는 눈먼 소녀(를 만난다. 떠돌이는 마지막 동전을 털어서 꽃을 사주고, 육중한 차문 닫히는 소리에 소녀는 그를 부자로 오인한다. 소녀에게 애정을 느낀 떠돌이는 부자 행세를 하며 가깝게 지내고, 그녀의 눈을 수술할 비용을 마련해 주기로 약속한다. 어느 날 술에 취해 물에 빠진 백만장자를 구해준 떠돌이는 그와 친구가 되는데, 백만장자는 술에 취했을 때만 그를 알아보고 술이 깨면 그를 도둑으로 오인한다. 백만장자가 술에 취했을 때 소녀의 수술비를 얻어낸 떠돌이는 그가 술이 깨기 전에 달아나 소녀에게 돈을 전해주고 사라지는데...
A social worker is coming to Gru's house to check if it's suitable for children. Margo, Edith, Agnes and the Minions must take care of the situation.
17세기 중엽의 프랑스. 작지만 낙천적인 미키, 어리석지만 착한 심성의 구피, 겁쟁이 도날드는 왕궁 문지기로 일하고 있다. 미키의 꿈은 총사대의 대원이 되는 것. 하지만, 일개 문지기가 총사대의 대원이 되기란 낙타가 바늘 구멍을 통과하는 것 만큼이나 불가능한 일이고, 친구들마저도 그의 꿈이 허황되다고 웃어넘긴다. 그런데 그 꿈같은 기회가 찾아왔다. 총사대장인 피트가 미키와 구피, 도날드에게 미니 공주의 호위를 맡긴 것이다. 사실 이것은 피트 대장의 음모였다. 황실의 먼 친척뻘되는 피트는 왕실의 후계자인 미니 공주로부터 왕위를 빼앗을 음모를 꾸미고 있었으며 자기보다 왕위 계승 서열이 앞선 친척 27명은 이미 모두 은밀하게 죽여버린 터였다. 이제 왕위까지 단 하나 남은 장애물, 미니 공주를 손쉽게 처리하기 위해 피트 대장은 어리버리해 보이는 세 명의 문지기를 미니 공주의 호위로 임명한 것이다. 그러나 피트 대장은 미키와 구피, 도날드의 능력을 과소평가했다. 그들은 실수 투성이처럼 보이면서도 미니 공주를 납치하려는 모든 음모를 무산시켜버리고, 그 과정을 통해서 팀웍의 진정한 의미를 깨닫게 된다. 화가 머리끝까지 난 피트는 미키를 납치하고, 미니 공주를 암살하기 위한 마지막 음모를 꾸미는데...
부유한 화가에게 버림받고 갓난 어린 아이를 병원에서 낳은 여자가 키울 능력이 없어 고급차 안에 아이를 두고 간다. 그런데 자동차 도둑이 그 차를 훔치고 아이를 쓰레기통 옆에 두고 간다. 우연히 그 길을 지나가던 떠돌이 찰리가 애기 울음 소리를 듣고 얼떨결에 아이를 안게 되는데...
Goofy's in the driver's seat, Mickey's in the kitchen, and Donald's in bed in Mickey's high-tech house trailer. When Goofy comes back to eat breakfast, leaving the car on autopilot, it takes them onto a dangerous closed mountain road. When Goofy realizes this, he accidentally unhooks the trailer, sending it on a perilous route. They come very close to disaster several times, while the oblivious Goofy drives on and hooks back up to them.
산업의 기계화와 대공황이 맞물려 힘든 시절, 공장의 컨베이어 벨트 위에서 하루 종일 나사못 조이는 일을 하는 찰리. 찰리는 반복되는 작업에 착란 현상을 일으키고, 눈에 보이는 모든 것을 조여버리는 강박 관념에 빠지고 만다. 그는 급기야 정신 병원에 가게 되고, 거리를 방황하다 시위 군중에 휩쓸려 감옥살이까지 하게 된다. 몇 년 후 감옥에서 풀려난 찰리는 부모를 잃고 고아가 된 한소녀를 만난다. 그녀의 도움으로 카페에서 일하게 되고 서로를 의지하며 새로운 희망을 가진다. 둘은 행복하고 단란한 가정을 꿈꾸며 일자리를 찾아 헤매지만 매번 다시 거리로 내몰리고 마는데...
The Tramp gets drunk in a hotel lobby and causes some misunderstandings between Mabel and her lover.
220 million years ago dinosaurs were beginning their domination of Earth. But another group of reptiles was about to make an extraordinary leap: pterosaurs were taking control of the skies. The story of how and why these mysterious creatures took to the air is more fantastical than any fiction. In Flying Monsters 3D, Sir David Attenborough the world’s leading naturalist, sets out to uncover the truth about the enigmatic pterosaurs, whose wingspans of up to 40 feet were equal to that of a modern day jet plane.
크노크라는 괴상한 노인의 부동산 중개소 직원인 후터는 비스보르크라는 한 소도시에 그의 부인 엘렌과 살고 있었다. 어느날 크노크는 비스보르크에 집을 한 채 사겠다는 오를록 백작의 편지를 받고 후터를 백작의 성으로 급히 보낸다. 후터는 자신이 오랫동안 집을 비우는 것을 슬퍼하는 부인을 친구인 하딩의 집에 머무르게 하고 백작의 성을 향해 떠난다. 길을 가다 어느 덧 해가 저물어 한 여관에 머무르게 된 후터는 우연히 조그마한 책자를 발견한다. 책에는 흡혈귀에 대한 섬뜩한 이야기가 씌여 있다. 이 영화의 사이 사이에는 훗날 비스보르크에서 일어날 일을 예언이라도 하는 듯한 내용이 삽입되어 있다. 다음날 다시 백작의 성을 향해 길을 가던 도중 고갯길에 다다르자 공포감을 느낀 짐꾼들은 더 이상 가기를 거부하고 후터는 할 수 없이 혼자서 길을 떠난다. 그런데 이때 어디선가 기괴한 인상의 마부가 홀연히 나타나 후터를 목적지인 오를록 백작의 성까지 눈깜짝할 사이에 데려다 준다. 성에 도착한 후, 어딘지 섬뜩한 느낌을 주는 오를록 백작을 만나 후터는 식사대접을 받고 하룻밤을 지낸다. 다음날 목에 무언가 물린 자국이 난 것을 발견하지만 후터는 모기에게 물린 것으로 간주해 버린다. 다시 오를록 백작과 만나 집에 대한 매매 이야기를 하는 도중 우연히 백작은 후터의 부인 엘렌의 사진을 보게된다. "당신 부인의 목이 참 아름답군요"라면서 백작은 의미심장한 표정으로 후터의 바로 맞은편에 있는 집을 사겠다고 한다. 이날밤 후터는 자신의 방으로 침투해 들어오려는 혼령을 만나게 되고 혼비백산하여 지하실로 내려가게 되는데, 지하실에 놓인 관속에서 죽은 시체와 같이 누워있는 오를록 백작이 눈을 뜨고 후터를 향해 일어선다. 완전히 공포에 사로잡힌 후터는 자신이 성에 갇힌 사실을 인식하고 어떻게든 성을 빠져 나갈 궁리를 한다.
흑백과 컬러, 2D와 3D를 조화롭게 넘나드는 는 디즈니의 혁신적인 도전과 동시에 디즈니 스튜디오의 첫 애니메이션 단편인 ‘미키마우스’ 시리즈를 향한 존경을 표하는 작품.
Mia recounts her most intimate confessions, uncensored, in her first approach to a totally new world of domination and submission.
집에서 쫓겨난 톰과 제리는 '환상의 수퍼 레이스'에 참가하게 된다!
과연 그들은 우승을 할 수 있을까?
특별한 날이 없다고? 트롤 여왕 파피는 문득 깨닫는다. 트롤은 매일이 새로운데, 버겐은 매일이 똑같다는 사실! 버겐을 위한 홀리데이 만들기 대작전은 그렇게 시작됐다.
Deadpool sees an opportunity to save the day, but it doesn't go entirely as planned.
A very old woman wants to have dinner with her friends. As they are all dead, the butler has to play the role of every guest.
세상에 둘도 없는 친구이자 가족인 강아지 ‘스파키’를 사고로 잃은 천재 과학소년 ‘빅터 프랑켄슈타인’은 우연히 수업 시간에 전기 쇼크로 개구리를 되살리는 실험을 본 후, ‘스파키’를 되살리기 위한 비밀 작전에 돌입한다. 비바람이 몰아치던 날, 무덤 속 ‘스파키’는 ‘빅터’의 간절한 소원대로 백만 볼트의 전기 충격을 받은 후 다시 숨 쉬기 시작한다. 문제는 단 하나, ‘스파키’가 더 이상 예전의 모습이 아닌 온 몸에 꿰맨 자국과 철심이 박힌 채 되살아났다는 것! 사상초유의 부활견 ‘스파키’의 존재를 알게 된 ‘빅터’의 악동 친구들은 같은 방식으로 마을 곳곳에 잠들어 있던 친구들을 깨우기에 이르는데...
Margo, Edith, and Agnes spot an ice cream truck. The three of them go after the truck but Agnes falls as she attempts to pedal to the truck. The Minions, seeing her so upset by this, decide to build her a unicorn-themed motorcycle. Agnes goes for a little ride around town.
A Minion, seeing many owners walk their dogs, wants a puppy of his own. He tries to leash a ladybug but fails. Luckily, a UFO that sweeps away the ladybug somehow agrees to become a Puppy.
The residents of Hotel Transylvania find their world turned upside-down when youngster Dennis gets a surprise monster-sized pet.
Susan Murphy (a.k.a. Ginormica) and the Monsters are now working with the US government as special ops. So when an alien presence is detected in Susan's hometown of Modesto, California -- right before Halloween -- the team is dispatched to investigate. Everything appears normal, right down to the jack-o-lanterns peering out from every doorstep and windowsill. But when Halloween arrives, those innocent-looking carved pumpkins reveal themselves for what they really are mutant aliens. The altered pumpkins then start to implement their fiendish plan to take over Earth. The Monsters are there to combat the mutant gourds and try to smash their wicked scheme!
A pair of young ladies cause trouble at the cinema with their lavish hats.
Time-lapse photography showing the one month-long demolition of the Star Theatre in New York.
A great feature of the Pan-American Exposition, as unanimously conceded by all visitors, was the electric illumination of the Exposition grounds at night. After a great deal of experimenting and patience, we succeeded in securing an excellent picture of the buildings at the Pan-American as they appeared when lighted up at night.
A smoker falls asleep, and two mischievious fairies play with his pipe. He discovers this, and imprisons them in a cigar box. He removes a flower from the box, which contains a fairy smoking a cigarette. Next, he leaves briefly while his smoking paraphenalia clears itself from the table and the flower reassembles itself into a cigar. He lights the cigar, then breaks a bottle containing the fairy, who interacts with him in various ways reeling from his cigar smoke, building a bonfire that he extinguishes, etc.
A woman being fitted for shoes exposes her ankle to the shoe clerk, who is intrigued. He kisses her, but her chaperone hits him with her umbrella.
A work of visual art that borrows from music the principles of the fugue, with the sudden flight of a man to his hotel room as its main theme. Where he dreams.
Two Penny Magic (Zweigroschenzauber) starting off with a little magic trick. It then presents an array of images from swimmers, bicyclers, murderers, airplanes in flight, boxers, lovers, runners, becoming in the end a collection of images in a magazine.
A waltz played with an accordion starts a short story about the running time.
An early trick film where a car explodes and body parts fall from the sky. A policeman witnesses and attempts to piece the remains back together.
Our presidential hunter runs across the landscape and falls down in the snow, gets up with his rifle, and gazes upward at a treed animal which isn't in the camera's view. He fires a shot into the tree, then leaps on the ground to grab the fallen prey, a domestic cat, finishing it off with wild blows of his hunting knife while his companions, a photographer and a press agent, record the event that will be reported far and wide as a manly moment. Teddy then rides out of the forest followed by two companions afoot, never mind that they all originally arrived afoot. Perhaps it was funnier in its day than it is now, but apparently shooting cats was regarded as funny in those days. The larger point was to use a minor whimsy as a political criticism, in this case of Teddy Roosevelt's easy manipulations of the press. It was based on two frames of a political cartoon that had appeared in the paper a mere week before the film was made.
A woodsman leaves a hut followed by a woman with their baby. Nearby some men chop down a tree. The baby is left outside the hut, but an eagle flies away with it.
An animated commercial for tire company Excelsior Reifen.
Short of the Tuileries.
Strong-man Eugene Sandow flexes his muscles and strikes a few poses in front of a black background. This was a short film shot by William K.L. Dickson and produced in Thomas Edison's Black Maria studio.
A simple scene of two rather flamboyantly-dressed Edwardian children attempting to feed a spoonful of medicine to a sick kitten. The film is important for being one of the earliest films to cut to a close-up, then back again to the same medium shot as before.
A blond and a raven-haired beauty move with verve and style through a changing landscape. The fabric of their dresses flows and floats, adding to their allure. One loses a shoe. A young man picks it up and pursues them on his bicycle.
A humorous subject intended to be run as a part of a railroad scene during the period in which the train is passing through a tunnel.
Adebar is the first of Peter Kubelka's 'metric films', in which every element of the composition is precisely ordered and in relation to the gestalt. The film is made up of single units---13, 26 and 52 frames long---which are subjected to a complex rule-system, including a strict use of positive and negative space, that determines their structure within the film.
An experimental film in which both sound and visuals were created entirely by McLaren drawing directly upon the film with ordinary pen and ink. The titles are in eight languages. Rereleased with multilingual titles in 1949.
Multiple thrusts and then retractions of oranges, reds, blues, and the flickering, almost black, textural dissolves suggesting an amalgam approaching script.