/3nG2JuF8XCk3Od6U3SZyA0TIi9Z.jpg

Nightwalk (2020)

장르 : 드라마

상영시간 : 9분

연출 : Małgorzata Szumowska

시놉시스

It is night in Warsaw. Two very different homes. In one, a father watches sports lying on the sofa, expecting the son to do the same. In another apartment, a wealthy-looking mother sits at the table to dine with her daughter, completely different from her. At the same time, the boy and the girl embark on a nocturnal adventure of transformation, during which they strip off the various stratifications of gender that they have inherited. The streets of the city are transformed into a liberating walkway. When by chance they meet – face to face, body to body – they mirror each other in silence, offering comfort, safety.

출연진

Raffey Cassidy
Raffey Cassidy
Girl
Filip Rutkowski
Filip Rutkowski
Boy
Maja Ostaszewska
Maja Ostaszewska
Girl's Mother
Magdalena Walach
Magdalena Walach
Boy's Mother
Marek Kasprzyk
Marek Kasprzyk
Boy's Father

제작진

Małgorzata Szumowska
Małgorzata Szumowska
Director
Małgorzata Szumowska
Małgorzata Szumowska
Writer
Michał Englert
Michał Englert
Writer
Max Brun
Max Brun
Producer
Agnieszka Wasiak
Agnieszka Wasiak
Producer
Małgorzata Bereźnicka
Małgorzata Bereźnicka
Production Manager
Jagna Janicka
Jagna Janicka
Production Designer
Katarzyna Lewinska
Katarzyna Lewinska
Costume Design
Aleksandra Dutkiewicz
Aleksandra Dutkiewicz
Makeup & Hair
Wojciech Włodarski
Wojciech Włodarski
Editor
Marcin Jachyra
Marcin Jachyra
Sound
Lukasz Swierzawski
Lukasz Swierzawski
Sound
Jakub Tarnowski
Jakub Tarnowski
Assistant Director
Katarzyna Rybka
Katarzyna Rybka
Assistant Director
Dawid Nickel
Dawid Nickel
Assistant Director
Magdalena Szwarcbart
Magdalena Szwarcbart
Casting
Magdalena Kovcin
Magdalena Kovcin
Continuity
Victoria d'Ecreville
Victoria d'Ecreville
Location Manager
Klaudia Serewiś
Klaudia Serewiś
Location Assistant
Michał Englert
Michał Englert
Camera Operator
Tomasz Czerwiński
Tomasz Czerwiński
Focus Puller
Paweł Żelazko
Paweł Żelazko
Focus Puller
Adam Mendry
Adam Mendry
Steadicam Operator
Rafał Okyne
Rafał Okyne
Gaffer
Mariusz Szczęsny
Mariusz Szczęsny
Gaffer
Czarek Elmerych
Czarek Elmerych
Electrician
Mariusz Sojak
Mariusz Sojak
Electrician
Maciek Kobiński
Maciek Kobiński
Electrician
Maciek Zwierzchowski
Maciek Zwierzchowski
Electrician
Mariusz Górski
Mariusz Górski
Electrician
Piotr Bożyczko
Piotr Bożyczko
Video Assist Operator
Brigitte Lacombe
Brigitte Lacombe
BTS Photographer
Hasenien Dousery
Hasenien Dousery
BTS Videographer
Paweł Dylik
Paweł Dylik
Grip
Łukasz Gapiński
Łukasz Gapiński
Grip
Michał Robaczewski
Michał Robaczewski
Boom Operator
Remigiusz Botiuk
Remigiusz Botiuk
Boom Operator
Anna Rymarz
Anna Rymarz
Art Direction
Kacper Rączkowski
Kacper Rączkowski
Hairdresser
Marcin Kupiecki
Marcin Kupiecki
Translator
Andrzej Zygmuntowicz
Andrzej Zygmuntowicz
Driver
Jerzy Bartosiak
Jerzy Bartosiak
Driver
Wojciech Rutkowski
Wojciech Rutkowski
Driver
Anna Bilicka
Anna Bilicka
Music Consultant
Jędrzej Sablinski
Jędrzej Sablinski
Producer
Rafał Golis
Rafał Golis
Producer
Julia Skorupska
Julia Skorupska
Executive Producer
Michał Herman
Michał Herman
Color Grading
Aleksandra Rybołowicz
Aleksandra Rybołowicz
Data Wrangler
Kamil Komorek
Kamil Komorek
VFX Artist
Lukasz Swierzawski
Lukasz Swierzawski
Sound Supervisor
Lukasz Swierzawski
Lukasz Swierzawski
Sound Designer
Grzegorz Sieradzski
Grzegorz Sieradzski
Foley Artist
Patryk Gąstoł
Patryk Gąstoł
Foley Artist
Sebastian Włodarczyk
Sebastian Włodarczyk
Foley Mixer
Michał Englert
Michał Englert
Director of Photography
Hania Rani
Hania Rani
Original Music Composer

비슷한 영화

톰보이
새로 이사 온 아이, ‘미카엘’. 파란색을 좋아하고, 끝내주는 축구 실력과 유난히 잘 어울리는 짧은 머리로 친구들을 사로잡는 그의 진짜 이름은 ‘로레’! 눈물겹게 아름답고, 눈부시게 다정했던 10살 여름의 비밀 이야기가 시작된다!
비포 선셋
비엔나에서의 꿈 같은 하루 이후 9년이 지나, 파리에서 다시 마주한 제시와 셀린느. 비엔나의 특별한 추억을 소재로 쓴 베스트셀러의 유럽 홍보 투어 중인 작가 제시는 파리의 서점 구석에 서 있는 셀린느를 발견한다. 그가 뉴욕행 비행기에 오르기까지 남은 시간은 한 시간 남짓. 서로 같지만 다른 기억을 간직해 온 두 사람 사이에는 묘한 기류가 감돈다. 그들은 파리의 골목과 카페와 센강의 유람선, 셀린느의 아파트를 돌아다니며 빈곤과 환경오염, 종교, 세계의 절망과 희망, 섹스와 결혼을 이야기한다. 그렇게 그 간의 진심을 서로에게 털어놓는 사이, 해는 저물고 또 다시 헤어짐의 순간이 다가오는데...
비포 선라이즈
프랑스 파리의 소르본느 대학생인 셀린느는 헝가리 부다페스트에 사는 할머니를 만나고, 가을 학기 개강에 맞춰 파리로 돌아가는 길이다. 셀린느는 옆자리의 독일인 부부가 시끄럽게 말다툼하는 소리를 피해 뒷좌석으로 자리를 옮기는데, 거기서 제시라는 미국인 청년과 우연히 얘기를 나누게 된다. 우연히 만난 그들은 짧은 시간에 서로에게 빠져든다. 그림 같은 도시와 꿈같은 대화 속에서 발견한 서로를 향한 강한 이끌림은 풋풋한 사랑으로 물들어 간다. 밤새도록 계속된 그들의 사랑 이야기 끝에 해가 떠오르기 시작하고 그들은 헤어져야만 하는데...
어바웃 레이
뉴욕에서 싱글맘 ‘매기’(나오미 왓츠), 외할머니 ‘돌리’(수잔 서랜든)와 함께 살고 있는 ‘레이’(엘르 패닝)는 여자의 몸으로 태어났지만 남성의 성 정체성을 가진 소년. ‘레이’의 소원은 진정한 자신의 모습을 찾아 평범하게 사는 것이다. 나중에 얘가 ‘엄마 실수였어요’ 하면 어쩌죠? 그냥 나처럼 레즈비언으로 살면 안 되는 거야? 가족들의 든든한 지지 속에 성전환을 위한 호르몬 요법을 받기로 결심한 ‘레이’. 하지만 본격적인 시작을 앞두고 ‘매기’는 딸을 잃게 된다는 불안함을 감추지 못하고, ‘돌리’ 역시 그냥 레즈비언으로 살 수는 없겠냐며 ‘레이’를 설득한다. 그러던 중, 병원에서 부모 모두의 동의서를 요구하게 되면서 ‘매기’와 ‘돌리’는 ‘레이’의 친부를 찾아야 한다는 사실에 더욱 깊은 고민에 빠지고, 시간이 흐를수록 ‘레이’의 마음도 조급해지는데...... 그저 평범하게 살고 싶은 ‘레이’와 가족들은 소망을 이뤄낼 수 있을까?
지상의 밤
LA, 뉴욕, 파리, 로마, 헬싱키. 같은 날, 같은 시간, 각기 다른 5개 도시 속 택시 안에서 벌어지는 소동을 그린 옴니버스 영화.
트랜스후드
Filmed over five years in Kansas City, this documentary follows four transgender kids – beginning at ages 4, 7, 12, and 15 – as they redefine “coming of age.” These kids and their families show us the intimate realities of how gender is re-shaping the family next door in a unique and unprecedented chronicle of growing up transgender in the heartland.
소년은 울지 않는다
네브라스카 주의 링컨이라는 작은 도시에 사는 티나 브랜던(Teena Brandon/Brandon Teena: 힐러리 스웽크 분)은 절도 혐의로 수배 중이다. 그녀는 수배를 피해 장난삼아 머리를 자르고 남장을 한다. 남장을 하고 우연히 들른 술집에서 치한에게 놀림을 당하던 캔디스(Candace: 알리시아 고랜슨 분)라는 여자를 도와준 인연으로 티나 브랜던은 그녀의 집에 머물며, 그녀의 친구들과 친하게 지낸다. 작은 시골 마을 풀즈에서 지금까지 그녀가 살아왔던 것과는 전혀 다른 새로운 인생을 살게 된다. 이젠 남자로서. 그곳에서 만난 친구들은 그녀에게 남자로서의 새로운 경험들을 제공한다. 이런 경험들은 지금까지 그녀가 잊고 지내던, 또한 억누르고 지내야 해던 남자로서의 본능과 너무나도 잘 맞았다. 더욱 중요한 것은 그녀에게 이제 당당한 여자 친구가 생겼다는 것이다. 친구의 이름은 라나 티셀로 보랜든과는 여로모로 잘 맞았다. 그러나 그녀에게는 그녀를 좋아하던 남자 친구 존(John: 피터 사스가드 분)이 있었다. 존은 친구 탐(Tom: 브렌든 섹스톤 3세 분)과 함께 강도짓도 서슴없이 하고 다니는 거친 성격의 소유자였다. 그러다보니 티나, 아니 이제는 브랜던 티나로 이름을 바꾼 브랜던과의 불편한 사이가 계속된다. 브랜던이 운전하던 자동차가 과속으로 경찰의 단속에 걸리게 되고 그 자리에서 위조된 면허증을 제시한 것이 발각되어 며칠 후, 남장을 했던 그녀의 정체가 드러나게 된다. 그리고 이 사실을 알게 된 존과 탐은 브랜던을 발가벗기고 그녀가 여자임을 밝힌다. 여기에 존의 복수심과 질투심은 급기야 여자로서의 정체가 온마을에 드러난 브랜던을 성폭행하는 일까지 벌어지게 되는데.
더 레드 필
본래 캐시 제이는 페미니스트 였으며 원래는 남성인권단체를 비판할 목적으로 그들과 인터뷰했으나, 하지만 캐시 제이의 생각과 달리 남성인권단체가 주장하는 것들이 정말 옳다고 생각하여서 아예 남성인권 다큐멘터리를 제작하게 되었으며 그 과정에서 캐시 제이는 페미니스트를 관두기를 선언했다. 이름의 유래는 역시 1번의 매트릭스의 빨간약에서 따온 개념으로, 캐시 제이가 그간 가지고있던 남성은 항상 권력자의 위치에 있으며 혐오, 차별의 대상이 될 수 없다고 믿어왔던 기존의 페미니스트로써의 신념을 버리고 남성인권에도 관심을 가지게 되었다는 의미이다. 당연하지만 미국의 여성인권단체의 각종 항의로 인해서 몇번 극장에서 상영취소가 되기도 하였다.
거꾸로 가는 남자
그에게 여자란 꽃이거나 사냥감. 남성 우월주의자 다미앵, 여성이 지배하는 세상에서 깨어나다! 이제 그는 과거의 자신과 닮은 여성 작가에 맞서 존엄성을 지켜야 한다.
Gender Revolution: A Journey with Katie Couric
Katie Couric travels across the U.S. to talk with scientists, psychologists, activists, authors and families about the complex issue of gender.
나의 장미빛 인생
Seven year old Ludovic (Ludo) is transgender and believes god has made a mistake. Assigned male, the film follows her difficult journey to get her family to see what seems obvious to her - that she is a girl.
소녀혁명 우테나 - Adolescence 묵시록
기숙사제의 전문학교 오오토리 학원에 전학 온 텐죠 우테나는 교내에서 '장미의 신부'라고 불리우는 소녀 히메미야 안시와 만나게 되고, 그 때문에 학생들간의 결투에 휘말려든다. 우테나는 점점 안시와 가까워지지만 그럴 수록 안시가 감추고 있던 비밀을 하나 둘 알아가게 된다. 결국 우테나는 안시와 함께 '바깥세계'로 탈출하기로 결심하는데...
Forget Me Not
The film follows Will Fletcher, a musician, and Eve Fisher, who works in a pub where he is performing, during one night in London. After Will has saved Eve from a drunken customer at closing time, they stay up all night together, meandering through the streets of London and forging a relationship. Next morning, Eve takes him to see her Alzheimer's-suffering grandmother. The film is often compared to Richard Linklater's films "Before Sunrise" and "Before Sunset", as the style is very similar.
The Codes of Gender
Arguing that advertising not only sells things, but also ideas about the world, media scholar Sut Jhally offers a blistering analysis of commercial culture's inability to let go of reactionary gender representations. Jhally's starting point is the breakthrough work of the late sociologist Erving Goffman, whose 1959 book The Presentation of the Self in Everyday Life prefigured the growing field of performance studies. Jhally applies Goffman's analysis of the body in print advertising to hundreds of print ads today, uncovering an astonishing pattern of regressive and destructive gender codes. By looking beyond advertising as a medium that simply sells products, and beyond analyses of gender that tend to focus on either biology or objectification, The Codes of Gender offers important insights into the social construction of masculinity and femininity, the relationship between gender and power, and the everyday performance of cultural norms.
Trans in Trumpland
A transgender Iranian-American embarks on a road trip to discover the everyday realities of being trans in conservative states across the United States. As he travels through some of the country’s most anti-trans states, he uncovers the struggles and triumphs that define being trans in America today.
They/Them
Ash Nielsen is a teenager who is struggling to come to terms with being nonbinary, as well as having to navigate bullying at school.
All These Sleepless Nights
What does it mean to be awake in a world that seems satisfied to be asleep? Kris and Michal push their experiences of life and love to a breaking point as they restlessly roam the city streets in search of answers, adrift in the euphoria and uncertainty of youth.
Mirror Mirror
Portrait of the last year of the life of famous New York drag queen Consuela Cosmetic.
Born to Be
Soon after New York state passed a 2015 law that health insurance should cover transgender-related care and services, director Tania Cypriano and producer Michelle Hayashi began bringing their cameras behind the scenes at New York’s Mount Sinai Hospital, where this remarkable documentary captures the emotional and physical journey of surgical transitioning. Lending equal narrative weight to the experiences of the center’s groundbreaking surgeon Dr. Jess Ting and those of his diverse group of patients, BORN TO BE perfectly balances compassionate personal storytelling and fly-on-the-wall vérité. It’s a film of astonishing access—most importantly into the lives, joys, and fears of the people at its center.
Unboxing
How do we represent the ideas of gender? This short reflects about this topic, as we see an unidentified character, suited up, and with a paper bag over his head, walking down the hallway of its high school.

추천 영화

End of Summer
A hypnotic and slow-burning journey through the austere landscapes of the island of South Georgia and the Antarctic Peninsula. Shot on black and white super 8 film as a series of mostly static tableaux over a period of 20 days during the waning days of the Antarctic Summer, the film is a startling look at life at the edge of the world.
바디
중년의 변호사 야누시에게는 거식증으로 고통받는 딸 올가가 있다. 올가의 건강이 심각할 정도로 나빠지자 야누시는 고민 끝에 딸을 특별한 상담 시설로 보내기로 한다. 올가는 이곳에서 상담사인 안나를 만나 다양한 방법으로 자신의 문제에 접근하고, 안나 역시 올가를 보살피며 자기 내면의 상처를 돌아본다. 2015년 베를린영화제 감독상 수상. (2019 한-폴 수교 30주년 기념 폴란드 영화제) 현대인에게 몸이란 과연 무엇일까? 중년의 검사와 거식증에 걸린 딸, 그리고 죽은 이의 영혼과 소통할 수 있다고 주장하는 치료사. 그들의 일상은 몸과 영혼에 대한 상이한 화두를 던지며 서로 얽혀간다. 폴란드영화를 이끄는 여류감독 마우고시카 슈모프스카의 신작. (2015년 제20회 부산국제영화제)
In the Name of...
The contemporary story of a priest who launches a centre for troubled youth in a small parish. He is a good priest and is well-liked by his congregation, which remains unaware of his complicated past.
No No Sleep
In 2015, Tsai Ming-Liang was once again invited by the Hong Kong International Film Festival to make the opening short film. This time, he selected Shibuya station in Tokyo as his main filming location and invited the famous Japanese actor Masanobu Ando to appear alongside Lee Kang-Sheng. They sleep separately at a capsule hotel and cleanse themselves at a public bath. Their fatigued bodies yearn for sleep but restless minds keep them for falling asleep. "No No Sleep" won the Best Director Award at the Taipei Film Festival.
The Skywalk Is Gone
A young woman wandering around meets a young man going to a casting call for a pornographic film.
De Djess
The ninth short film of the Miu Miu’s Women’s Tales series reflects Alice Rohrwacher’s attention to the surreal world of ordinariness and exceptions.
Walker
In 2012, the Hong Kong International Film Festival invited Tsai Ming-Ling to make the opening short film. Having grown up with Hong Kong's popular culture, Tsai Ming-Liang decided to pay homage by making a "Walker" film, contrasting the Walker's slowness with the frenzied pace of Hong Kong's cosmopolitan life. The film ends with a song by Hong Kong actor and singer Samuel Hui, who was Tsai Ming-Liang's idol during his youth. The film was invited to be the closing short film for the Cannes Film Festival in 2012.
백헤드
Four actors go to a cabin in the woods to write, direct, and act in a film that will jump-start their careers. Their idea is a horror film about a man with a bag over his head, but what happens when that man mysteriously shows up?
Anita, Swedish Nymphet
Anita, a young woman with a troubled childhood and a hunger for love, finds a soul mate in Erik, a kindly college student.
시칠리아!
엘리오 비토리니의 반 파시스트 소설 `시칠리아에서의 대화`를 각색한 작품. 실베스트로는 어머니를 만나기 위해 고향 시칠리아를 방문한다. 집으로 향하던 길목에서 그는 각양각색의 사람들을 만나고, 그들과 일상적인 대화를 나눈다. 어딘가 부자연스럽지만 위트 있는 대화의 연속이 마치 한 편의 연극 혹은 초기 유성영화를 연상케 한다. 모든 것이 절제된 미니멀한 형식 속에서 간결한 이미지만을 전달하며 관객에게 순수한 ‘영화보기’의 체험을 제공하는, 불가사의한 힘의 영화.
Together
Gabino, Luisa and Paco share a small apartment in Mexico City. With no money and nothing to do they decice to leave the city.
Carmen
Carmen, by Chloë Sevigny, is the 13th commission from Miu Miu Women’s Tales, the short-film series by women who critically celebrate femininity in the 21st century. Carmen has a loose, voyeuristic, improvisational mood that reflects Sevigny’s interest, making a short-film about process, being a woman, celebrity and ego.
All Things Were Now Overtaken By Silence
Carefully shot in black and white, All Things Were Now Overtaken by Silence is a meditation on the filming of a strange play: a fascinating monologue by actress, director, performance artist and political activist Jesusa Rodriguez of Sor Juana Ines de la Cruz’s poem First I Dream.
Seduction of the Flesh
A delicate and tenacious writer, widowed three years ago, engages in frequent conversations with a parrot. However, she’s always observed by a large portion of raw meat.
Minotaur
Minotaur takes place in a home of books, of readers, of artists. It’s also a home of soft light, of eternal afternoons, of sleepiness, of dreams. The home is impermeable to the world. Mexico is on fire, but the characters of Minotaur sleep soundly.
킬링 스트레인저스
는 유럽과 비유럽권 감독이 짝을 이뤄 공동연출로 하나의 작품을 만드는 DOX:LAB의 프로젝트이다. 에서는 멕시코의 니콜라스 페레다와 편집기사 출신의 덴마크 감독 야콥 세세르 쉴싱에르가 만났다. 서로 다른 배경과 미학적 태도를 가진 두 감독을 하나로 묶는다는 아이디어의 위험성, 더구나 두 사람은 일면식도 없는 관계였으니 상당한 모험인 셈이다. 영화는 1910년 멕시코 혁명에 합류하기 위해 사막을 표랑하는 세 젊은이를 좇는 이야기와 박물관 모양의 거실에서 이루어지는 배우들의 오디션을 병치하고 있다. 멕시코 편은 픽션, 오디션 편은 다큐멘터리 푸티지처럼 연출되었다. 전문 배우가 출연한 멕시코 편은 조용하고, 오디션 편은 비전문 배우들의 열연으로 뜨겁다. 거듭되는 두 갈래 서사의 교차는 ‘관점들의 교환’처럼 보인다. 긍정하든, 부정하든 특정한 지역의 감독들은 그 지역의 영화를 만든다. 유럽적인 것과 라틴 아메리카적인 것의 교환, 지역과 정서, 미학의 교환을 확인할 수 있다. (2014년 제15회 전주국제영화제_장병원)
Irresolute
"[...] Looking back, I now feel that I understand that the film was my response to the two entities, Man and Nature competing for space in the local vicinity where I lived, ergo layers of images and sounds compete for attention in the film. Where fields used to be, they were being replaced with factories, power stations, and wind farms. My film is an irresolution. Are any of these things beneficial enough to be warranted? Isn't it all a folly? I don't know. It is not a negative film, nor a positive one. Just a comment. A comment that my subconscious commanded me to make; inspired by the locations that I passed... and the locations that have passed. At the end of the film, a human hand reaches out, as if trying to find a resolution, a reason for anything and everything - but everything, even the nature seems so fake now, like trying to feel the flesh of a mere projection..." - Scott Barley
The Ethereal Melancholy of Seeing Horses in the Cold
A silent short, focusing on the beauty and melancholia of seeing horses in the cold fog, and the metaphors that manifest, as time passes.
Retirement
"Retirement. My retirement. After a long stretch of intense work on a project that I wasn't passionate about, I finally had a little time to make something I truly wanted. Solitude. A subtle use of machinima alongside HD video." Scott Barley
Easy Love
easy love is the experimental fiction debut of Tamer Jandali. His way of working shifted between documentary and fiction when he followed seven men and women from Cologne on their search for a balance between emotional security and sensual fulfillment. In four months of shooting those protagonists acted as braver versions of themselves. The camera opened the possibility to pursue their unlived dreams, fears and fantasies and ultimately experiencing them in reality. By shooting in a small team, always on the edge between documentary and fiction, Tamer Jandali created space for intimacy and a new form of cinematic authenticity.